Författare Ämne: Dagens loppisfynd  (läst 219411 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #150 skrivet: tis 12 feb 2008 23:06:39 »
Jag det kan jag tänka mig Ada. Problemet är att jag kan inte vara tillgänglig och gå in och kolla varje dag men det är nog inte nödvändigt.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #151 skrivet: ons 13 feb 2008 00:31:12 »
RetroAda o snart kanske AntikReggis, det rockar det fett för att använda min sons uttryck!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #152 skrivet: tor 21 feb 2008 19:52:30 »
Idag blev det bara två nummer av Allt i Hemmet från 1964 för en tia ihop. Men såhär veckan före lön är det tomt i kassan igen så jag hade inte haft råd att köpa något dyrt. Har sålt av några saker privat och fått in en tusenlapp som jag hade tänkt att spara till caprisoffan, men skall jag köpa något i helgen så får jag ta av de pengarna.

Har du inte några tavlor med konkreta motiv Reggis? Men du kanske inte är inne på den linjen? Kvinnor brukar inte uppskatta konkretism.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #153 skrivet: tor 21 feb 2008 21:37:34 »
Jo visst har jag det men här handlar det om dagens ”fynd”, det vill säga nyinköpt. Titta på tråden: ”Kul grejer ni har, tråd för att presentera något ni tycker är speciellt.” Där startar jag den tråden med två sådana verk av hög kvalité.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #154 skrivet: sön 24 feb 2008 21:28:45 »
Grattis Reggis!
Jag har haft en lugn helg här hemma på slottet,putsat och fejat litelagom i mitt smakfulla hem, väntar på att Tradera ska inbjuda mig , så jag kan få hjälp med att avyttra mina gamla paltor ,samt ge er alla en liten inblick i mitt förråd,så spännande för er alla.........

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #155 skrivet: sön 24 feb 2008 21:33:02 »
vill ju se din keramikgrunka om du vill visa?

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #156 skrivet: tis 4 mar 2008 20:37:25 »
Idag blev det något så fint som en bronsskulptur, inte illa tycker jag på en vardag. Den är dessutom rätt trevlig, eller hur?

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #157 skrivet: tor 6 mar 2008 22:39:08 »
Undrar vad det var för mystiskt dån som hördes vid 16-tiden? Var det din lägenhet som sprack Reggis? Annars är det väl nära nu? :-*

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #158 skrivet: fre 7 mar 2008 13:53:49 »
Ja det är på gränsen. Får knappt in bilen i garaget nu. Fast jag skall köra undan ett par lass till min andra bostad. Planerar att hyra en sån där 24 kubikmetersbil på OK. Då klarar jag mig några månader igen, bra.


Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #159 skrivet: sön 9 mar 2008 01:13:19 »
Chatten hängde sig för mig. Jag går dit nu igen!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #160 skrivet: sön 9 mar 2008 19:50:21 »
Själv kom jag över två såpstenstavlor, troligen Engelska från runt 1880. Jag passat på att montera och snickra ramar till dem så här i regnet.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #161 skrivet: sön 9 mar 2008 20:00:21 »
Ã…kte till Homens marknad vid öppningsdags. Ett bord på fyndavdelningen fanns med nyheter - dock inga fynd för mig på den. Hoppas att de inte har flyttat över finare nyinkommet till det nya stället för gott!

En snabbvisit på Kviberg resulterade i en läcker ljusblå vas från Elme för 15 kr.

Sedan åkte jag till Auktionskompaniets auktion och köpte två ljusblåa saker där, men det var riktigt fina saker som jag har letat efter länge så jag blev helnöjd med dagen!

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #162 skrivet: sön 9 mar 2008 21:30:42 »
Jag är oxå nöjd med helgens fynd, röjde lite lagom bland våra prylar som bara hivades in vid flyttning hit för snart ett år sen, blev så jätteglad över att få förnya min relation till mina favoritjeans.
Någon hade lagt dessa underbara jeans i fel låda, gissa vem?

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #163 skrivet: ons 12 mar 2008 20:39:22 »
Jag tittade in på Myrorna vid Järntorget idag. Det är inte lätt att fynda där så jag hade inga stora förhoppningar. I en hylla låg ett klarrött Erik Höglund "askfat" (som egentligen är ljuspunkter som skall muras in i en vägg) med en katt som motiv. Dessa brukar kosta 100-200 kr i antikaffärer och Myrorna brukar inte vara billigare. På prislappen stod 3 kr...! Prismärkaren kanske hade en dålig dag, eller så hade de en Prao där den dagen.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #164 skrivet: ons 12 mar 2008 23:01:11 »
Jag förstår ingenting , hur hinner ni ränna runt på en massa loppisar ständigt och jämt .Natt eller dag ,tidigt eller senare ...........är det bara jag som arbetar heltid .

Jag vet inte vad du menar med heltid, men jag jobbar inte dygnet runt. Väckarklockan ringer 05.00. Går hemifrån 05.45. Kommer till jobbet 06.30 efter att ha åkt buss och sedan gått en kilometer. Stämplar in 06.45. Jobbar till 15.45. Kommer till spårvagnshållplatsen 16.10. Är inne i stan 16.35. Då har jag 1,5 timme på mig att leta grejer innan det stänger.