Författare Ämne: Dagens loppisfynd  (läst 218077 gånger)

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #165 skrivet: ons 12 mar 2008 23:12:05 »
Har du familj eller nån som behöver dig? det låter lyxigt för mig att strosa runt utan att ha handling av matvaror , val av middagsmat eller hämta barnbarn på dagis mm .
Jag bor utanför Göteborg , jag kan visst få ihop nån dag för bara shopping.
Undrar hur loppissugna bär sig åt som bor uppe i ödemarken utanför Boden eller Kiruna?
 

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #166 skrivet: ons 12 mar 2008 23:23:09 »
Har du familj eller nån som behöver dig? det låter lyxigt för mig att strosa runt utan att ha handling av matvaror , val av middagsmat eller hämta barnbarn på dagis mm .

 

Nej, jag har ingen familj. Jag sköter mig helt och hållet själv och har alltid gjort så. Jag handlar på vägen hem och kommer till lägenheten vid ca 19.00 oftast. Middagsmat får bli halvfabrikat som går fort att värma. På helgerna blir det mest mackor, utan pålägg.

lurv

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #167 skrivet: ons 12 mar 2008 23:35:50 »
I min lilla håla så har vi ett kommunprojekt som kallas Ã…tervinsten. De har mycket humana öppettider :-) Redan kl 7 på morgonen så slår de upp portarna :-) Lämnar killarna på dagis vid 8 och hinner sedan med en vända hos dom. Ofta så hittar jag en hel del kul där. Dessutom så har de mycket bra priser där :-)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #168 skrivet: ons 12 mar 2008 23:39:33 »
Har du familj eller nån som behöver dig? det låter lyxigt för mig att strosa runt utan att ha handling av matvaror , val av middagsmat eller hämta barnbarn på dagis mm .
Jag bor utanför Göteborg , jag kan visst få ihop nån dag för bara shopping.
Undrar hur loppissugna bär sig åt som bor uppe i ödemarken utanför Boden eller Kiruna?
 

Om jag hade levt ensam, eller när jag gjorde det en gång i tiden (fast det var länge sedan förstås) då var det lite en kamp om att slå ihjäl tiden på ett fruktsamt sätt för att få ut lite av varje enskild dag mer än bara arbete... Att skynda sig hem till en tom lägenhet, käka och se på teve och gå och lägga sig hinner man tids nog. Hade jag levet ensam så hade jag nog gjort lite av min tid innan jag skulle hem efter jobbet?

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #169 skrivet: ons 12 mar 2008 23:40:36 »
I min lilla håla så har vi ett kommunprojekt som kallas Ã…tervinsten. De har mycket humana öppettider :-) Redan kl 7 på morgonen så slår de upp portarna :-) Lämnar killarna på dagis vid 8 och hinner sedan med en vända hos dom. Ofta så hittar jag en hel del kul där. Dessutom så har de mycket bra priser där :-)

Jag är lite avis på ert återvinsten måste jag säga. Var får de grejjer ifrån, är det från återvinningscentralerna eller skänker folk dit?

lurv

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #170 skrivet: tor 13 mar 2008 06:40:08 »
Jag är lite avis på ert återvinsten måste jag säga. Var får de grejjer ifrån, är det från återvinningscentralerna eller skänker folk dit?

Folk lämnar in sina avlagda grejor dit istället för att skicka dom till återvinningscentralen.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #171 skrivet: tor 13 mar 2008 10:08:08 »
Jag brukar ta en liten shoppingtur på dagen. Jag kallar det för tjänstepromenad. Tycker man behöver lite omväxling under dagen. Sitta här och skriva lite, ta en shoppingtur och visst jag jobbar lite mellan varven också. Sen på eftermiddagen känns det fint med ett glas rött eller att puffa lite för att sätta igång hjärncellerna och kreativiteten innan man strosar hemåt. Glida in på kvarterskrogen och äta en bit med lite gott vin innan man styr kosan till hemmets lugna vrå. Brukar även passa på att beställa morgondagens frukost som jag brukar hämta med mig från kvarterskrogen på väg till jobbet på morgonen. Idag blev det en rågmacka med briost, en skiva paprika och en klase vindruvor på samt en bägare med pressad apelsin.

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #172 skrivet: tor 13 mar 2008 11:26:02 »
Retas du med oss, Reggis? ??? Inte för att jag för allt i världen ville byta min morgonstund med havregrynsgröt, rågbrödsmacka med ost, apelsinjuise (varianten som står sig i oöppnad förpackning ett år...) och kaffe samt dagens tidning, mot en aldrig så lyxig variant, inmundigad på arbetsplatsen.
Ställer mig också på barrikaderna för vanlig hederlig husmanskost. Finns det något som slår kalops med rödbetor och kokt potatis, strömmingsflundra med potatismos, eller en riktigt mustig köttsoppa med en rågbrödmacka?
Efter en period med alla möjliga utlandsinfluerade konstigheter, känns det riktigt bra med "vanlig" mat tillverkad av inhemska produkter, serverad vid eget köksbord....Men, var och en blir salig på sin tro, och jag är säker på att det finns de som avundas det jag nyss beskrivit, också! :)


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #173 skrivet: tor 13 mar 2008 12:21:47 »
Fördelen är att man får färskt bröd. Skall man hålla på och fixa själv så måste man ju hålla på med snabbak på morgonen och det har i alla fall inte jag lust med. Då kommer det alltid snyltare dit och skall ha och plötsligt så är man engagerad i storbak. Det är eventuella övernattande killar, mina papegojor som älskar att gnaga på nybakat bröd, etc. Nej det får bli pubben som fixar min frukost.

Jag gillar inte matlagning och sen skall man handla och ha sig, det är svettigt. Jag handlar mat en gång i veckan och det är i princip ost och vindruvor. Resten får pubben stå för. Jag brukar även beställs så kommer dom upp med mat till mig om jag blir hungrig och dom har öppet till 01:00. Sen vet jag att de är kvar minst en halvtimme till. Det värsta är söndagsmorgnar för då måste jag fixa själv för dom öppnar inte förrän 11:30, pest. Jag startar ju mina loppisturer senast 09:00 på söndagarna så då blir det matlagning minsann.


convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #174 skrivet: fre 14 mar 2008 11:27:33 »
Finns det något som slår kalops med rödbetor och kokt potatis, strömmingsflundra med potatismos, eller en riktigt mustig köttsoppa med en rågbrödmacka?

Ja, jösses, det finns det! Som tur är har jag sluppit skandinavisk husmanskost sen jag flyttade hemifrån för jämt trettio år sen. Jag lagar all mat från grunden, skulle aldrig stå ut med att andra fixade mitt käk och det kommer inte en kåldolme över tröskeln. Färskt bröd Reggis: storbak och frys, sen ta fram en macka i taget, gott, billigt, närproducerat, nyttigt. Däremot går jag väldigt gärna på resturang när plånboken tillåter (och det är inte ofta), men då ska det vara gourmet.

Ränna på loppis skulle jag gärna göra varje dag, men tillfälle bjuds bara en eller ett par gånger i veckan, men då jäklar.
Allt går.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #175 skrivet: tis 18 mar 2008 18:57:13 »
10 kr för den här, det var väl billigt. Den är av silver med odlade pärlor.

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #176 skrivet: tis 18 mar 2008 19:08:47 »
Inte bara billig........... vacker också ;)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #177 skrivet: tis 18 mar 2008 19:18:07 »
Ja visst är den. När de sa 10 kr trodde jag att de skojade på Kupan. Köpte den på hemvägen.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #178 skrivet: ons 19 mar 2008 01:04:18 »
OHHH vilken salighetssak!

ina

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #179 skrivet: ons 19 mar 2008 19:37:56 »
Gitzie, de är jättefina. Skulle jag också ha köpt direkt.

Själv köpte jag den här. Den var så ful och 50-tal att jag inte kunde låta bli. Den är i någon form av metall så den är lite bättre än de där förskräckliga i gips.



 tyckte denna var kanon läcker,, den skulle passa fint hos mig ;D