Författare Ämne: Arbetesmarknaden är sjuk.....  (läst 2097 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Arbetesmarknaden är sjuk.....
« skrivet: mån 31 maj 2010 18:24:43 »
Är ni nöjda med presenten som Reinfeldt köpt från oss skattebetalare till de unga tu? Var glasservisen värd 300.000 kr tycker ni? Absolut, den var ju munblåst. Vad är alternativet till munblåst föresten? Kan bara komma på att det måste vara analblåst. Vilken tur att Reinfeldt inte köpte en analblåst glasservice.

Annars var det återvinningsfest på Södermalm i söndags. Klart man var där i ett gassande solsken och fyndade fett. De, ni lantisar, återvinningsfestival det har inte ni någon. Skall jag vara ärlig, inte var det så mycket ekonomiska fynd direkt men det är rätt kul. Alltid köper man något helt onödigt som slinker ner i kassen. 90 % bestod av en blandning av vad jag brukar kalla för köksskåpsrens och barnkläder.

När jag går där förbi rad efter rad av bord fullproppade med presentgods så undrar jag om de köpt skiten själva eller om det är presenter som ratas. Jag hoppas på det sista. Hur sjutton kan man annars missa så grovt? Det är rätt vanligt med gardiner typ Hemtex i oöppnade paket. Har det visat sig vid hemkosten att dessa passar så illa att man inte ens brytt sig om att packa upp gardinerna och prova?

Sen måste jag bara nämna Dagens Nyheters reportage: Mobbarna och rättvisan”. I den första artikeln beskrivs hur en arbetsgivare, Ljungby Maskin AB med VD Rune Andersson totalt knäcker en människa. Ja namnen på de ansvariga skrivs faktiskt ut i artikeln. Den visar bara på det jag tidigare sagt om arbete, man blir sjuk av att vistas på arbetsplatser. Den drabbade har hallucinationer, sömnsvårigheter och talar sluddrigt, allt detta på grund av sitt jobb på Ljungby Mekaniska AB. Det intressanta är att i Sverige finns det inga som helst möjligheter att stämma en arbetsgivare på grund av extremt ohälsosam arbetsmiljö vilket finns i de flesta övriga EU-länder. I morgondagens DN kommer ytterligare ett sjukreportage från den Svenska arbetsmarknaden.