Allmänt > Fria diskussioner

Adas traderaäventyr :)

<< < (2/8) > >>

kikarbara:

--- Citat från: ada skrivet ons  2 jun 2010 08:52:40 ---tänkte ge personen ett dygn att förklar sej, jag har mejlat och frågat vad jag gjort? Tänkte prova telefonnumret ikväll. Sen får jag kommentera det negativa omdömet.

--- Slut citat ---
Du kan lika gärna kommentera det negativa omdömet direkt. Men har personen gjort sig förtjänt av ett negativt omdöme tillbaka, om det var så du tänkte? Om du fått betalt i tid etc, så kan jag bara se att du utöver att kommentera ditt eget omdöme (vänta inte med det) kan ge något i stil med "Lämnar neg utan att höra av sig, annars allt ok". Eller ngåot sådant.
Men sen kan du höra av dig ändå, och det går att få ett negativt borttaget om det skett en miss på vägen. Sen beror det förstås på vad det är man är besviken på, stämmer beskrivningen och det bara är den personliga förväntningen som grusats, -den ser ju olika ut för olika individer- så kan du inte lastas för besvikelsen. Sen kan det ha gått sönder, vara fel i beskrivning etc, etc, etc. som åligger dig som säljare. (söndrigt åligger bara dig om du har packat undermåligt enligt transportörs bedömning).

kikarbara:
Peppar peppar, jag har inte varit med om att förväxla försändelser. Men jag packar aldrig innan det har gått ut och sen har jag plocklistan till hjälp; och jag packar aldrig varor utanför tradera innan jag har en adress. Annars hade det lätt blivit kaos, inslagna tapetrullar är det svårt att skilja på.

Andra missar har jag förstås gjort. Två högerskor var väl klockrent.  :o

ada:

--- Citat från: kikarbara skrivet ons  2 jun 2010 11:13:11 ---Du kan lika gärna kommentera det negativa omdömet direkt. Men har personen gjort sig förtjänt av ett negativt omdöme tillbaka, om det var så du tänkte? Om du fått betalt i tid etc, så kan jag bara se att du utöver att kommentera ditt eget omdöme (vänta inte med det) kan ge något i stil med "Lämnar neg utan att höra av sig, annars allt ok". Eller ngåot sådant.
Men sen kan du höra av dig ändå, och det går att få ett negativt borttaget om det skett en miss på vägen. Sen beror det förstås på vad det är man är besviken på, stämmer beskrivningen och det bara är den personliga förväntningen som grusats, -den ser ju olika ut för olika individer- så kan du inte lastas för besvikelsen. Sen kan det ha gått sönder, vara fel i beskrivning etc, etc, etc. som åligger dig som säljare. (söndrigt åligger bara dig om du har packat undermåligt enligt transportörs bedömning).

--- Slut citat ---
Jag har redan lämnat ett superbra omdöme då h*n betalade snabbt osv. Det är kommentaren på det negativa omdömet jag skulle vilja ha lite kött på benen till. Det är ju den sista text man kan få ut offentligt.

Varför hör människan inte av sej om det gått sönder? Jag har redan skickat tillbaka pengar för en tallrik, de som det strulat för får fraktfritt osv.

Två högerskor var kul :)

Reggis:
Ada, Ada, Ada nu skall du inte låta dig nedslås av lite sammanblandade paket. Utan ta i stället och annonsera ut dina objekt som ett lotteri i stället. När ni bjuder på det här så kan det bli något av, och sen rabblar du upp allt du håller på och sälja. Då är det ju dig fritt att skicka i stort sett vad som helst. Detta måste bli mer spännande än vanlig auktion som i de flesta fall är förutsägbar om det inte är Ada som är i farten. Nej gå loss med ”Adas Traderalotteri”, som kan annonseras med texten: ”Du får vad du förtjänar.”

Är du säker på att hon fick en karaff i paketet? Annars var det kanske det hon blev besviken på. Ryktesvis hade hon hört att köper man av Ada så får man något helt annat än vad man bjuder på. När hon sen öppnar paketet så ligger där karaffen hon bjudit på. Klart hon blev besviken.

Är inte detta förklaringen så tycker jag du skall kräva en förklaring av Rejmyre som gjort karaffen. Maila dem och tala om att de som köper deras förbaskade karaffer blir besvikna.

ada:
Haha, visst är det Adas Traderalotteri :) Men jag får folk att knyta vänskapsband på det sättet, även jag själv som börjar småprata via mail med folk, till och med ringt en..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion