Författare Ämne: Adas traderaäventyr :)  (läst 17847 gånger)

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Adas traderaäventyr :)
« Svar #15 skrivet: tor 3 jun 2010 17:04:42 »
Nej, det stämmer inte. Gemensamt borttagande kan göras även när bara ena parten lämnat neg.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Adas traderaäventyr :)
« Svar #16 skrivet: tor 3 jun 2010 17:11:54 »
Det sa inte supporten
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Adas traderaäventyr :)
« Svar #17 skrivet: tor 3 jun 2010 17:17:26 »
Det första steget kan tas av vem som helst av er, men ni måste givetvis ha kommit överens om det först annars lär h*n inte gå med på det =)
http://www.tradera.com/help/HelpPage.aspx?NodeID=1334#gemensamt

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Adas traderaäventyr :)
« Svar #18 skrivet: tor 3 jun 2010 17:20:03 »
Då var det en nybörjare som jobbade i supporten idag, äsch, jag tror jag släpper det, det syns liksom att det är ett omdöme utan grund.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Adas traderaäventyr :)
« Svar #19 skrivet: tor 3 jun 2010 17:21:43 »
Tja, du gör ju som du känner för, men hade det varit jag så hade jag velat veta vad det berodde på.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Adas traderaäventyr :)
« Svar #20 skrivet: tor 3 jun 2010 17:39:20 »
Visst, jag har frågat men fick inget svar, jag hade lite annat igårkväll så jag ringde inte. Nu känns det inte som jag bryr mej så mycket längre.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Adas traderaäventyr :)
« Svar #21 skrivet: tor 3 jun 2010 18:28:11 »
Du får väl berätta lite om dina relationer med änglar för personen. Det brukar leda till att sådana här omdömen genast suddas ut.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Adas traderaäventyr :)
« Svar #22 skrivet: tor 3 jun 2010 18:30:46 »
Hehe, Reggis, ibland saknar jag en "gilla"-knapp här på forumet :)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Adas traderaäventyr :)
« Svar #23 skrivet: tor 3 jun 2010 19:31:04 »
Hehe, Reggis, ibland saknar jag en "gilla"-knapp här på forumet :)
Jag är också facebookskadad, medger detta. Reggis, du får adda oss där så vi kan trycka gilla på dina inlägg!  8)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Adas traderaäventyr :)
« Svar #24 skrivet: tor 3 jun 2010 22:08:17 »
Ja man blir ju nyfiken minst sagt. Personen bjuder på en karaff och får den samma för några 10:or. Sen när karaffen anländer så blir personen besviken, på vad? Att propp saknas framgår klart och tydligt så det kan inte vara det. Har personen blandat ihop det hela och tror att det skall buppa upp en ande ur karaffen och ta emot tre önskningar? Ja vad är orsaken till denna besvikelse?

Det framgår ju klart att det handlar om en, i min smak, skittråkig karaff. Hade jag fått en sådan i present, då hade jag blivit just besviken. Men nu är det inte så utan personen har ju valt att köpa denna skittråkiga karaff. Personen kanske hoppades på att den skulle bli elegant och fin av att få resa en tur i ett paket.

Fast det finns värre saker än karaffer utan propp. Fast vad är det i jämförelse att köpa en karaff med en bortslarvad propp mot det som drabbat Lindsay Lohan. I Aftonbladet kan man läsa att Lindsay Lohans tänder är försvunna. Hur fn kan man slarva bort sina tänder? Hon är 25 år så det är knappast så att hon har löständer som hon slarvat bort.    

Läser man vidare, och det gör man naturligtvis, så framgår det att det handlar om 2 utdragna visdomständer som hon sparat och som hon nu inte kan återfinna. Det är vid sådana här tillfällen man undrar varför man prenumererar på Dagens Nyheter? På DN:s förstasida idag är det ”Ship to Gaza”, 12 mördade av Taxichaffis i England och andra tråkiga nyheter. Inte ett ord om Lindsays försvunna visdomständer. Det är då man utbrister i ”Tur att Aftonbladet finns” . Hur skulle man annars få reda på vad som händer?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Adas traderaäventyr :)
« Svar #25 skrivet: fre 4 jun 2010 21:49:08 »
Glömde bort att berätta om bedragaren i mitt stora traderaäventyr. Råkade ut för en person som inte betalade, kollade personuppgifterna osv, första gången inget anmärkningsvärt, något negativt omdöme, men sen pang så var kontot avaktiverat och det damp också ner fler negativa omdömen, folk hade lurats att skicka grejer utan att ha fått betalt först, riktigt ledsamt, sen hade personen egna försäljningar och tog emot pengar men skickade inga varor. Jag fick starta om auktionen bara men det är tråkigare för dem som skickar varor elelr pengar och blivit blåsta. Trist att sånt finns.

Utöver galningarna som skickar fel paket och håller på menar jag :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Adas traderaäventyr :)
« Svar #26 skrivet: ons 23 jun 2010 21:00:39 »
Det uppstod ett problem till som jag behöver era råd för hur jag ska ställa mej till.

Sålde bordslampa Fibula Carl Harry Stålhane Rörstrand för 49 kr
http://www.tradera.com/Fibula-Carl-Harry-Stalhane-bordslampa-retro--auktion_341180_113231506

Köparen hör av sej och talar om skadad och smutsig skärm, spricka, bruten pinne (inne mot ringarna som klämmer fast skärmfästet, osynligt) Bilder i macroformat

Jag argumenterade för att det trots allt var lampfoten som var huvudsaken, och skärmen "dög" vad jag såg, men inte tittade jag så noga på den...

Vi kom överens om att hon kunde skicka tillbaka allt och få pengarna tillbaka, jag skickade betald fraktsedel Schenker, men nu när jag fått tillbaka ser jag att skärmen nu är riktigt trasig, så vad ska man göra? (en glipa syns på bild 1 som hon skickade till mej, men en bit är borta när jag får lampan tillbaka)

Det bär liksom emot att skicka alla pengarna, även om jag lovat att göra det, någon som har en åsikt om detta?
« Senast ändrad: ons 23 jun 2010 21:03:13 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Adas traderaäventyr :)
« Svar #27 skrivet: ons 23 jun 2010 21:15:37 »
Jag hade skickat pengarna och sedan blockerat henne/honom som köpare av mina saker.
49 kr är inte värt att lägga ner någon energi eller tankemöda på.
Lägg ut lampfoten till hösten igen så får du troligtvis mer betalt för den. Sommartid är ingen bra traderatid ;)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Adas traderaäventyr :)
« Svar #28 skrivet: ons 23 jun 2010 22:42:18 »
Det sura är jag redan betalat 43 kr (prishöjning) för returfrakten, sen ska betala 49 + 39 kr till, och har fått tillbaka en trasigare vara än jag skickat och betalar 82 kronor för besväret.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Adas traderaäventyr :)
« Svar #29 skrivet: ons 23 jun 2010 23:53:22 »
Ja, jag förstår att det känns surt och att du kan bli både upprörd och förbannad, men det är ändå inte värt att lägga din energi på  :-* Spar den till bättre och roligare tillfällen  :)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))