Allmänt > Fria diskussioner
Det var på Hannibals tid dom byggde den kinesiska muren!!!!!
Gila:
--- Citat från: kikarbara skrivet tis 8 jun 2010 19:48:46 ---eftersom en pulka kan få baksvikt även när den mer eller mindre står still, och utan träd i närheten så är det knappeligen överdrivet tycker jag personligen.
Vad skönt det är med barnomrsorgspersonal som skuldbelägger föräldrar för att de nyttjar verksamheten som ger dem arbetstillfälle... :-\
Du menar altså att alla som inte har det gott ställt inte skall skaffa barn mao, och att familj är en klassrättighet?
--- Slut citat ---
Det är din tolkning och det är helt fritt att tolka. Skuld är något människor lägger på sig själva. Jag är där för barnens bästa. Inte föräldrarnas. Läs gärna boken I trygghetsnarkomanernas land av David Eberhard!
kikarbara:
--- Citat från: Gila skrivet fre 11 jun 2010 23:07:34 ---Det är din tolkning och det är helt fritt att tolka. Skuld är något människor lägger på sig själva. Jag är där för barnens bästa. Inte föräldrarnas.
--- Slut citat ---
´
Nu vet jag inte vilken åldersgrupp du jobbar med. Men är det åldrarna 0-5, så finns instituitionen för att föräldrarna har ett behov av något skäl. Dvs, att de själva inte "kan" ombesörja omsorgen under denna tid. Sen är verksamheten förstås uppbyggd kring barnens behov på olika sätt.
Jag inbillar mig att det är en myt att barn har långa dagar i omsorg, för att man väljer att prioritera materiell standard, utan samhället är byggt kring det behovet. Idag kostar en månadshyra inte sällan en stor andel av en vanlig arbetarinkomst, åtminstone sjuttiofem procent. Sen skall man leva också. De som har goda inkomster prioriterar inte sällan att någon går hemma i större utsträckning eller att fördela sin arbetstid så att man kortar barnens tid på institution. Ensamstående föräldrar har sällan några alternativ.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion