Allmänt > Fria diskussioner

Det var på Hannibals tid dom byggde den kinesiska muren!!!!!

<< < (2/3) > >>

Reggis:
Den sista tiden har varit helt underbar jag känner verkligen att jag lever. Vid ca 7:30 ringer min barnflicka på dörren och då har jag oftast precis avslutat amning. Då tar hon hand om sonen mens jag duschar, sminkar mig och klär på mig. När jag är klar är det dags för kondiset och frukost.

Då går vi ner tillsammans och äter frukost. Efter det är det dags för kaffe och till kaffet passar det bra att röka på. När man rökt på så vill man gärna ha sötsaker så då blir det en orgie i cheescake, mumsmums och andra sötsliskiga saker. Kondiset har det mesta man kan sukta efter. Ibland ber vi om glass med krossad Daim eller glass med söt kolasås, ja det är sånt man vill ha när man rökt på ordentligt.

Vid pass 10:00 har vi fnittrat färdigt och gör oss redo för en tupplur. Det är vi väl värda efter att ha varit på benen i nästan 2 timmar. Sonen brukar vara uttröttad så efter ett blöjbyte så sover han så sött. Vi brukar ligga och vila i en timme drygt i min säng. Sen är det dags för eftermiddagsaktiviteter. Vi brukar välja mellan loppistur, utflykt i naturen eller att supa på balkongen. Tyvärr så kan man inte kombinera supande med loppistur eller utflykt då jag är noga med att inte köra bil när jag är full. Jag brukar inte röka på heller när jag kör bil. Har hört att dom kan ta blodprov och då åker man dit. Så tyvärr man måste välja, suck.

Barnomsorgen är säkert bra men eftersom jag inte jobbar så har jag inte tillgång till sådan vilket jag tycker är rätt taskigt. Fast det går bra så här också. Jag har ju sällskap hela dagarna och kan koppla av mellan amningarna. Vi har rätt kul tillsammans barnflickan och jag. När vi är ute på utflykt brukar vi ägna oss åt att flörta och retas med alla killar vi ser och det är kul.  Så Gila jag måste vara en idealmorsa i dina ögon.

JJ:
Jag måste ha missat att du har fått barn! Om det inte rör sig om en fiktiv historia.

ada:

--- Citat från: JJ skrivet tis  8 jun 2010 22:20:41 ---Jag måste ha missat att du har fått barn! Om det inte rör sig om en fiktiv historia.

--- Slut citat ---
Jag har hört att det finns ett barn. Grattis, nu när du outat detta Reggis :)

kikarbara:

--- Citat från: ada skrivet tis  8 jun 2010 22:25:20 ---Jag har hört att det finns ett barn. Grattis, nu när du outat detta Reggis :)

--- Slut citat ---

Grattis från mig med.  :o :)
Låter som om ni har en härlig tid ihop! Oj vad många roliga minnen han kommer få med sig.  :-*

Reggis:
Nej det skedde i september i fjol. Fast det är inte därför jag slutat jobba, jag var bara sååå trött på det meningslösa i att jobba. Det är mycket kuligare att umgås med ungen, shoppa, röka på och supa. Hela konceptet är jättebra. Ger variation så man är en glad och belåten mamma och det skall vara bra för alla inklusive barnet.

Fast jag håller inte med Gila. Det finns personer som av ekonomiska skäl eller av karriärskäl vill jobba mycket. Får de inte det så blir de sura och känner sig ofullständiga. Då tror jag det är mycket bättre för ett barn att få vara med en glad och nöjd mamma några timmar per dag än att umgås hela dagarna med ett surkart som känner sig misslyckad.

Nu till det senaste med Mattanja på You Tube.
Bradley Circus at Blues in Wijk 2010

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion