Porslin & Keramik > Svenskt porslin

Vad heter denna Bo Fajans teservis?

<< < (2/3) > >>

Wanja:
Mia W, om du vill sälja den så är jag intresserad, dock har ju jag butik och kan därför inte betala lika mycket som du kanske kan få på annat håll. Denna typ av porslin (färg och formmässigt) är poppis i min butik! Meddela mig om du är intresserad. Väntar med spänning på att Tallen ska hitta uppgifter om servisen :)

Helenagbg:
Den var ju helt underbar.
Har aldrig sett den tidigare.
Är den komplett? Eller finns det fler delar?

http:porslinochnostalgi.blogspot.com

Tallen:
Nu har jag kollat och detta är resultatet:

016/1 = Fat  28 cm i diameter, formgivet av Berit Ternell, tillverkat 1953-55, finns med fyra glasyrer/dekorer, Page B, G, GR, VS
065/2 = Assiett 19 cm, formgiven av Berit Ternell, tillverkad 1953-56, finns dekorerad eller odekorerad
3740/2 sign SV, saknas i boken, men alla föremål med nummer runt nära detta är formgivna av Eva Janke Björk. Tyvärr saknas många nummer i boken, den är inte alls lika komplett som t.ex. Gefle-böckerna.

Jag gissar att dekoren är gjord av Ternell. Antagligen ligger hon bakom hela servisen, men EJB har nog gjort kannan som jag sett med flera dekorer.

JJ:
Jag ser inga fat till kopparna.

Mia W:

--- Citat från: JJ skrivet lör 19 jun 2010 20:27:37 ---Jag ser inga fat till kopparna.

--- Slut citat ---

Nej, vi hittade inga fat till kopparna, tyvärr. Men dom är mer som muggar, ska det månne vara fat till dom?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion