Glas > Svenskt glas

"Hjortron" mfl (kruka-Vas-Skål, rubinröd) Reijmyre, Monica Bratt

(1/2) > >>

Nisse:
Hallå!

Nån som har koll på denna vackra skapelse´s födelsedatum i Monicas B:s rubinröda serie?

gitzie:
Den går under benämningen B-224 och är troligtvis gjord på 50-talet då Reijmyres "rubinröda " färg hade sin storhetstid.

Nisse:

--- Citat från: gitzie skrivet mån 21 jun 2010 20:23:32 ---Den går under benämningen B-224 och är troligtvis gjord på 50-talet då Reijmyres "rubinröda " färg hade sin storhetstid.

--- Slut citat ---

Denna har jag också som en lampfot (lika tjockt glas) med borrat hål för sladden nertill...

Höjd är ca 19 cm ...bredd är ca 10 cm

gitzie:
Det var många superlativer  ;D Är du säker på att det är en Bratt? Visa gärna en bild rakt från sidan. Det är lättare då.
I dina kläder hade jag lagt ut den på AP. Torbjörn som brukar titta in där är en fena på Bratt  :)

Nisse:

--- Citat från: gitzie skrivet mån 21 jun 2010 20:52:52 ---Det var många superlativer  ;D Är du säker på att det är en Bratt? Visa gärna en bild rakt från sidan. Det är lättare då.
I dina kläder hade jag lagt ut den på AP. Torbjörn som brukar titta in där är en fena på Bratt  :)

--- Slut citat ---

Jodå 100% säker det är en Bratt, vi köpte den ur ett bohag en gång i tiden där det samlats just sådana "verk/skapelser" och denna "lampfot" var en modifierad "vas" av och från henne.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion