Författare Ämne: Ibland letar man prylar från fel ände...  (läst 14365 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Ibland letar man prylar från fel ände...
« skrivet: lör 6 dec 2008 16:18:39 »
Så här sitter jag med en nål och undrar vilken höstack den kommer ifrån?  ;D Jag har fått tag på ett damsugarmunstycke som jag bara måste hitta rätt damsugare till, är det någon som har gamla produktkataloger från Electrolux?

Skall ta bild, det kommer.

Modellen på munstycket som är ett polermunstycke heter Mod. BZ 1, nr 6001967.
Jag TROR att det är ett polermunstycke till damsugare i varje fall. Har en gammal nilfisk damsugare som jag skall testa den på, men om inte de fungerar ihop så måste jag ge mig ut på damsugarjakt. Om någon har info så tages det tacksamt emot. Av förpackning och logga, utförande etc, så gissar jag nästan att det rör sig om femtiotal men kan vara fel ute.

Men om munstycket till den ser ut såhär så måste jag bara hitta en damsugare som passar till!!

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Ibland letar man prylar från fel ände...
« Svar #1 skrivet: sön 14 dec 2008 19:15:10 »
Det är alltid känsligt och delikat att ta någons parti på en community men ibland undrar jag om inte du är den syster jag aldrig haft.Eller den medhjälpare detektiv Columbo alltid önskade sig.Livet blir bra mycket roligare om man inte har nån facit att kika i utan måste använda fantasin och luska ut vad som är vad,orsak och verkan etc.

Posta en bild,jag gissar redan att det är en extern,separat kabel till munstycket som är gjort i bakelit.Ta en kik här och kolla om du känner igen dig.

http://www.137.com/museum

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ibland letar man prylar från fel ände...
« Svar #2 skrivet: sön 14 dec 2008 22:37:05 »
Det är alltid känsligt och delikat att ta någons parti på en community men ibland undrar jag om inte du är den syster jag aldrig haft.Eller den medhjälpare detektiv Columbo alltid önskade sig.Livet blir bra mycket roligare om man inte har nån facit att kika i utan måste använda fantasin och luska ut vad som är vad,orsak och verkan etc.

Posta en bild,jag gissar redan att det är en extern,separat kabel till munstycket som är gjort i bakelit.Ta en kik här och kolla om du känner igen dig.

http://www.137.com/museum

Jag har hakan långt nere vid knäna.

Jag dånar.

Jag har aldrig sett på maken.

Jag är fullständigt förälskad.

d.e.t f.i.n.n.s e.t.t d.a.m.s.u.g.a.r.m.u.s.e.u.m

Tack min bror!!!  :-*

Tycker att jag ser mitt munstycke där, min kamera strejkar just nu, men bild skall absolut tillföras forumet så fort jag bara får tillfälle.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ibland letar man prylar från fel ände...
« Svar #3 skrivet: ons 4 feb 2009 15:17:57 »
Här kommer den lilla sötingen  ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Ibland letar man prylar från fel ände...
« Svar #4 skrivet: ons 4 feb 2009 17:19:58 »
Vilken härlig logga/skylt!
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Ibland letar man prylar från fel ände...
« Svar #5 skrivet: sön 1 mar 2009 15:44:45 »
Förstår varför du började utifrån fel ände i detta fallet.Härom morgonen när jag väntade på bussen fick frågeställningen en alldeles annan innebörd när jag såg denna svarta,dammiga dammsugare i ett skyltfönster i Sthlms absoluta C på Klarabergsgatan.Svart må vara en evig modefärg men i vissa sammanhang och på somliga starkt belysta skyltföremål kräver den en insats för att inte motverka sitt syfte.En dammig dammsugare? Nej och Ja.
« Senast ändrad: mån 2 mar 2009 17:55:57 av Nastamuumio »

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Ibland letar man prylar från fel ände...
« Svar #6 skrivet: sön 1 mar 2009 15:53:59 »
Alldeles bredvid stod lösningen för mig.Den var lika dammig men det såg jag inte där och då.They´ve got got the same shit as us over there,but their´s are a little different.
An all american 50´s vacuum cleaner goes to the 2000´s in Europe.Sambon blev lyrisk trots att både hon och jag vet att det är crap jag handlat.Men jag tycker ändå den är fräsig.

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Ibland letar man prylar från fel ände...
« Svar #7 skrivet: sön 17 maj 2009 12:32:28 »
 :D När det nu bevisligen finns ett åtminstone virtuellt dammsugarmuseum borde
väl det vara intresserat av allt som har med tingestarna att göra.Fansen vill alltid ha hela historien om det så bara är några fula reklamkepsar eller kolor inlindade i papper med företagslogga på.

Har sett mkt reklam för dammsugare gm åren och här är den som tar priset.
Electrolux Luxomatic från hösten 1964."Till hennes majestät den moderna kvinnan"..:

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Ibland letar man prylar från fel ände...
« Svar #8 skrivet: tor 13 maj 2010 13:26:51 »
Rubriken får ytterligare en mening med den här mojängen.Dt skall håken veta vad som är fram lr bak där.Lr ens när dn är tillverkad ? Hjulet var ju som synes nt uppfunnet.Och nog är det lustigt att en så högst vardaglig och praktisk mojäng som en dammsugare skall behöva designas och färgsättas enligt tidens mode?
« Senast ändrad: tor 13 maj 2010 13:30:23 av Nastamuumio »

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ibland letar man prylar från fel ände...
« Svar #9 skrivet: fre 14 maj 2010 22:54:35 »
Ã…h vilken läckerbit!

gusten

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
SV: Ibland letar man prylar från fel ände...
« Svar #10 skrivet: ons 23 jun 2010 13:02:27 »
Skönt med lite förståelse här i världen. Jag har bara fått spott och spe för min volta dammsugare, klädd i krokodilskinnsimitation,tygklädd slang och vackert kromade munstycken. Kommer från ett unkarlshem där förre ägaren var mer intresserad av brännvin än städning  ::)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ibland letar man prylar från fel ände...
« Svar #11 skrivet: ons 23 jun 2010 14:50:08 »
Skönt med lite förståelse här i världen. Jag har bara fått spott och spe för min volta dammsugare, klädd i krokodilskinnsimitation,tygklädd slang och vackert kromade munstycken. Kommer från ett unkarlshem där förre ägaren var mer intresserad av brännvin än städning  ::)
Bästa stället att överta en damsugare ifrån, den torde vara väl vårdad och knappt använd?  ;D

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Ibland letar man prylar från fel ände...
« Svar #12 skrivet: ons 23 jun 2010 18:45:09 »
Skönt med lite förståelse här i världen. Jag har bara fått spott och spe för min volta dammsugare, klädd i krokodilskinnsimitation,tygklädd slang och vackert kromade munstycken. Kommer från ett unkarlshem där förre ägaren var mer intresserad av brännvin än städning  ::)
  ;D Tack för det garvet!