Författare Ämne: Jämställdheten firar segrar inom kåren.  (läst 1903 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Jämställdheten firar segrar inom kåren.
« skrivet: ons 30 jun 2010 15:45:08 »
Ja nu får vi insyn i Polisens jämställdhetsarbete. Först ville man hemligstämpla jämställdhetsarbetet men nu råder full insyn. Vi får läsa citat från Polisens tidigare ledande tjänsteman inom området, Göran Lindberg. ”Jag tänker piska upp dig ordentligt”, säger han bland annat till en ung prostituerad på telefon. Denna polisikon inom jämställdhet, av kollegor kallad Kapten Klänning, visar hur långt polisen har kommit i sitt jämställdhetsarbete.

Ja det känns betryggande att denna man varit rektor för Polishögskolan så att hans anda har fått sväva över utbildningen av nya poliser. Det borgar för ytterligare fokus på jämställdhetsarbete inom Polisen. Vi får hoppas att det finns nya jämställdhetsivrare inom Polisen som kan ta över nu när denna gigant  tyvärr lämnar scenen. Man undrar vem skall nu lära nya konstaplar hur man förhör prostituerade genom att spänna fast dem i sänggavlarna, piska upp dem, innan man avrundar det hela med en våldtäkt.

Vår ytterst ansvariga minister, justitieminister Beatrice Ask, måste vara stolt över vår svenska Polis. Kan hon vara något annat?

Det har också kommit fram uppgifter som tyder på att Göran Lindbergs besök hos prostituerade inte kommer att vara avdragsgilla. Här ställer en polischef upp och föreläser om jämställdhet, ofta på kvällstid, och så är inte omkostnaderna avdragsgilla. Vi får hoppas på att rekvisitan, typ gummidräkter, handlovar och annat ändå måste vara avdragsgillt. Vi kan i alla fall glädjande konstatera att Göran Lindberg i alla fall fått göra RUT-avdrag så halva kostnaden blir han av med, tack Maud Olofsson.