Författare Ämne: Videotips önskas  (läst 13234 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Videotips önskas
« skrivet: sön 4 jul 2010 19:37:58 »
VHS är väl retro nu? I alla fall så vill jag ha tips på vilken film som är bäst, eller i alla fall bra. Jag har köpt på mig en massa VHS-filmer som jag tror är bra och tänkte se åtminstone en av dem i veckan. Jag har fler - en del har jag sett men ingen av dessa på bilden.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Videotips önskas
« Svar #1 skrivet: sön 4 jul 2010 21:37:43 »
Hög klass på alla filmer där, 'När solen står som högst' är den vackraste film jag sett, rekommenderar varmt (bara du inte har kass bild)
Sen har du två filmer av Almodovar, och fyra av Lars von Trier vad jag kan, se jag gillar båda, och det kan vara värt att se i studiesyfte vad de omtalade regissörerna står för, och Trier även vad 'Dogmafilm' innebär.

Om jag vänder mej om var en kvinnlig guldbagge har jag för mej
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Videotips önskas
« Svar #2 skrivet: sön 4 jul 2010 21:42:12 »
Trier gillar jag skarpt sedan Riket - har både ettan och tvåan på VHS också :)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Videotips önskas
« Svar #3 skrivet: sön 4 jul 2010 22:33:30 »
Trier gillar jag skarpt sedan Riket - har både ettan och tvåan på VHS också :)

Bildbevis! ;D

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Videotips önskas
« Svar #4 skrivet: mån 5 jul 2010 18:04:07 »
Den franska versionen av nikita som du har på bilden är klart sevärd. Hollywoodversionen som kom senare är dock ett bottennapp. Mins inte vad de döpte den till.

Nisse

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Videotips önskas
« Svar #5 skrivet: mån 5 jul 2010 19:37:59 »
Dancer in the dark och Dogville har iaf märkt mej för livet  :D Jag satt efteråt och undrade vad i h-vete jag just genomgått/sett... det är ett bra betyg tycker jag. Men många ratar dessa för enkla kommersiellare filmtyper och tycker dom är skit... man behöver ju tänka lite åxå  ;D

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Videotips önskas
« Svar #6 skrivet: mån 5 jul 2010 21:53:06 »
Shortcuts är sevärd. Lars von Trier gör udda men intressanda filmer...Idioterna anser jag dock att den går över gränsen....då de spelar "utvecklingsstörda" men säkert hade Trier en baktanke m att folk blev upprörda av filmen...

Almodovars filmer är också sevärda!!

Såg videofilmer idag på Stadsmissionens second hand för 5 kr styck och tänkte VEM köper sånt nu för tiden....ikväll fick jag svaret... ;)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Videotips önskas
« Svar #7 skrivet: mån 5 jul 2010 22:22:00 »
Såg videofilmer idag på Stadsmissionens second hand för 5 kr styck och tänkte VEM köper sånt nu för tiden....ikväll fick jag svaret... ;)

Jag köper DVD på loppisar också, men dessa filmer har jag inte sett där. Ibland har jag köpt en VHS och senare hittat en DVD, men det vet man ju aldrig om det händer. Priserna på VHS är 1-5 kr/st så det är ingen större förlust. Min DVD-spelare har jag också köpt på loppis, för 20 kr. Ibland funkar den bra, ibland krånglar den...

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Videotips önskas
« Svar #8 skrivet: mån 5 jul 2010 23:07:40 »
Dancer in the dark och Dogville har iaf märkt mej för livet  :D Jag satt efteråt och undrade vad i h-vete jag just genomgått/sett... det är ett bra betyg tycker jag. Men många ratar dessa för enkla kommersiellare filmtyper och tycker dom är skit... man behöver ju tänka lite åxå  ;D
Dogville... jag gillar verkligen von triers filmer, och dogma över lag (ser fram emot att de spelar in på nytt i dagarna, lär visst börja en inspelning i trollhättan snart...) men Dogville... jag satt också och undrade. Dancer in the dark håller för mig, men Dogville var ngåot av det märkligaste jag hade sett.
Idioterna älskade jag emellertid, inser att det var länge sedan jag sett den.

SlimsPunktSe

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 112
  • Driver onlinebutiken Slims.se och ÄLSKAR prylar!
    • Visa profil
    • Slims.se - Det var bättre förr!
SV: Videotips önskas
« Svar #9 skrivet: tis 6 jul 2010 11:12:52 »
von Trier är helt klart min favoritregissör, vet inte hur många gånger jag sett Riget som jag håller absolut högst av alla tv-serier som någonsin gjorts. Är det något som hade kunnat dela denna förstaplats så är det väl Sopranos... men som sagt, kul samling von Trier - du har sommaren räddad enbart med dessa!  ;D
Det var bättre förr, det har jag alltid sagt.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Videotips önskas
« Svar #10 skrivet: tis 6 jul 2010 12:30:33 »
Almodovars filmer rekommenderas starkt. Breaking the Waves är jag lite splittrad inför. Kommer ihåg hur förvirrad jag var när jag hade sett den. Ã… ena sidan tyckte jag den var mästerlig men å andra sidan blev feministen i mig högst betänksam. 
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Videotips önskas
« Svar #11 skrivet: ons 7 jul 2010 22:51:37 »
Riket (Riget) av von Trier var en höjdarserie! Minns när jag och brorsan följde den...

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Videotips önskas
« Svar #12 skrivet: ons 7 jul 2010 23:18:34 »
Tackar för alla tips! Hinner dock inte se någon film denna veckan så det får bli någon sämre dag på semestern istället.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Videotips önskas
« Svar #13 skrivet: ons 15 sep 2010 21:13:02 »
Ny bild med nyinköpta filmer. Ett par av dem hade jag förut men de andra är köpta för 1-10 kr/st. Någon höjdare här? Jag har bara sett tre av dem.