Författare Ämne: Köpes - Johansfors Party och Upsala-Ekeby Pronto  (läst 13987 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Köpes - Johansfors Party och Upsala-Ekeby Pronto
« Svar #15 skrivet: ons 13 aug 2008 23:18:08 »
Idag ställde jag den största Prontovasen (2347) på bordet bland de andra! Listan nedan är även uppdaterad.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Köpes - Johansfors Party och Upsala-Ekeby Pronto
« Svar #16 skrivet: fre 21 nov 2008 12:29:11 »
Båda faten har nyligen införskaffats. Tre föremål i serien kvar att skaffa - två av dem vet jag hur de ser ut, men den tredje känner jag inte till!

Listan även uppdaterad.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Köpes - Johansfors Party och Upsala-Ekeby Pronto
« Svar #17 skrivet: mån 24 aug 2009 12:21:16 »
Igår i Markaryd inköptes den lilla cylindriska vasen i Prontoserien. De två som återstår är mindre men har samma form som den största vasen, alltså den som är lite timglasformad (men ändå inte).

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Köpes - Johansfors Party och Upsala-Ekeby Pronto
« Svar #18 skrivet: lör 27 mar 2010 15:20:54 »
Nu har jag även den minsta vasen i Prontoserien som inte är cylindrisk. Endast en i serien fattas nu - en med samma form fast 20,5 cm hög. Det finns en sådan på Tradera just nu men den är skadad! Jag väntar tills jag hittar en hel och fin.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Köpes - Johansfors Party och Upsala-Ekeby Pronto
« Svar #19 skrivet: mån 31 maj 2010 20:47:10 »
En UE-samlare som jag känner lite grann har Prontovasen som jag saknar. Jag har nu fått lov att köpa den - problemet är bara att han har så mycket att det mesta är nedpackat i lådor och han vet inte i vilken låda den ligger. Så det kan dröja år innan den kommer fram och skulle jag hitta en likadan under tiden så köper jag den istället om priset är rimligt.