Allmänt > Fria diskussioner
Fynd i Degeberga
JJ:
Jag blev helnöjd med inköpen på Degeberga utemarknad igår. Köpte det på bilden där. Träffade även Semlan som inte blev lika nöjd med sina inköp om jag uppfattade det rätt.
Reggis:
Jag är också nöjd med inköpen både i fredags, lördags och idag. Tycker det är kul att prisnivån är så härligt hög. Får en att känna sig som en miljardär när man tänker på sina lager.
JJ:
Ja, mycket var rejält överprisat och en hel del med småskador. Svårprutat var det också.
Vill du avslöja vad du köpte där Reggis?
Reggis:
En del textilier som hade en förmånlig prissättning. Bland annat en mycket fin äldre flamskväv som slumpades bort till mig för 200 kr. Ett par bokställ i metall (art-deco från 1920-talet), 2 st 50-talsfiguriner (nakna damer), hattnålsställ, en fin glasskulptur (böhmisk) med isbjörnar, ekivok färglagd torrnål, etc......
semlan:
--- Citat från: JJ skrivet sön 18 jul 2010 12:05:28 ---Jag blev helnöjd med inköpen på Degeberga utemarknad igår. Köpte det på bilden där. Träffade även Semlan som inte blev lika nöjd med sina inköp om jag uppfattade det rätt.
--- Slut citat ---
Japp, årets Degeberga var inte lika givanda som tidigare år.
Bla tyckte jag att det var väldigt påvert med det modernare utbudet och den keramik jag hittade av Signe Persson-Melin som var av intresse, var naggat...
Men jag shoppade givetvis lite, bästa fyndet var Bojesens minsta björn.
Kul att du blev nöjd, JJ ! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion