Författare Ämne: hjälp med identifiering av fotöljer  (läst 2902 gånger)

meje

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
hjälp med identifiering av fotöljer
« skrivet: ons 21 jul 2010 17:22:58 »
Hej på er! jag skulle vilja ha hjälp med identifiering av fotöljerna. historik eller nånting. Finns bara en gammal suddig stämpel under; Made in Sweden. Inget annat. Kanske inte finns nån historik eller nåt men om nån sett nånting så blir vi glada.

Om det är någon som vet något om termosar, märket June, berätta lite om det finns något att berätta  ;D

Tack för ett spännande forum!  ;D

Sorry för mörk bild hittade bara den och har ingen kamera som funkar nu.

Mvh Meje

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: hjälp med identifiering av fotöljer
« Svar #1 skrivet: ons 21 jul 2010 19:20:21 »
Hej och välkommen till forumet :)
Jag vet ingenting om dina fåtöljer, men jag misstänker att det kan vara IKEA. Det finns några här på forumet som har gamla IKEA-kataloger, har för mig att Jemmifer har en från -67 och Moses en från -71 om jag inte minns fel. JJ har från slutet av 50-talet, men det är lite tidigt för dina fåtöljer :)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: hjälp med identifiering av fotöljer
« Svar #2 skrivet: ons 21 jul 2010 19:52:58 »
Jag har en från -59 och en från -65. Kollade igenom 65:an men den fanns inte däri. Om det är IKEA så är den nog lite nyare än så.

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: hjälp med identifiering av fotöljer
« Svar #3 skrivet: fre 23 jul 2010 11:59:57 »
Kollade genom 67:ans katalog men inget där heller. Men jag känner igen fotöljerna någonstans ifrån, nu ska jag bara komma ihåg varifrån....

Annars kan du ju alltid maila frågan och bilden till IKEA;
 
eva.hagberg@memo.ikea.com

Denna Eva har tillgång (såklart) till samtliga Ikeakataloger så om den kommer ifrån dem så borde hon kunna ge dig svar.

meje

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: hjälp med identifiering av fotöljer
« Svar #4 skrivet: fre 23 jul 2010 16:36:25 »
Tack så hemskt mycket för era svar! Vad spännande och kul om det kunde vara IKEA. Då kanske jag kan beställa ny klädsel  ;) Jag ska maila bilden sedan återkommer jag om jag får något svar.

Ha en underbar helg! Själv ska jag till grannbyn och kolla lite loppis på nostalgidagarna. Kanske kan hitta nåt fint.