Porslin & Keramik > Svenskt porslin

vad är det här för vas? Tacksam för alla svar, gissningar osv...

(1/4) > >>

bicca78:
ja, vad är detta för vas? vem har gjort den osv? Tacksam för alla svar, även om det kanske bara är gissningar om vad det kan vara. Kan inte ett enda dugg själv så allt är välkommet!

Jemmifer:
Det ser ut som signaturen är Stig Lindberg.  Vad står det på klistermärket?

ada:
Inte behöver man några vilda gissningar här inte. Väldigt tydligt Stig Lindberg, formen, mönstret, studiohanden (handen i ett G -andra på Gustavsberg använde den symbolen också, men i detta fallet är det han)

(Formen och mönstret har jag sett "var för sej" på olika saker)

prydnomannen:
Det framgår inte riktigt hur stor den är men den ser ut att vara kanske 17-25cm hög, om den är helt hel och inga chip eller så så kan du om du vil säkert sälja den för minst 7-800:-, förmodligen  mer än så..ju högre/större desto högre pris skulle jag säga

Fint och stramt mönster. Gillar du den själv?

bicca78:
oj, stort TACK för alla svar. på klistermärket står det Gustavberg Sweden (30:-), höjd 26 cm. Hel är den, inte skadad alls vad jag har kunnat se. Låg i en låda med "skräp/loppis" saker jag fick men grannen tipsade mig om att den kanske var lite mer värdeful, dock visste inte hon heller vad det var men tipsade om detta forum. Tycker själv att den är okej men kommer aldrig att använda den själv och saker som samlar damm har jag tröttnat på. Tips på rätt ställe att sälja denna???? Tack igen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion