Författare Ämne: Presentera dej!  (läst 15219 gånger)

Solvargen

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
Presentera dej!
« skrivet: lör 17 nov 2007 17:09:45 »
Som ny medlem kanske jag borde försöka göra en liten presentation av mig själv.
Jag är en man (gubbe) runt femtio bosatt i mellansverige. Jag är intresserad av gamla och antika grejor även retro. Jag är ingen direkt samlare av något specifikt. Inte heller säljare av något. Jag går mer på vad jag tycker om och det kan vara nästan vad som helst. Jag är nog egentligen nostalgiker mer än en samlare. Tyvärr kan jag väl inte påstå att jag är expert på något särskilt men har kanske en liten hum om om många områden istället.  8)


Ada byter namn på rubriken, för nya medlemmar att presentera sig i -om man vill :)
« Senast ändrad: fre 21 dec 2007 23:21:01 av ada »

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Presentation Hockback
« Svar #1 skrivet: lör 17 nov 2007 17:56:02 »
Trevligt med en presentation! Kanske vi andra också kunde göra?
Själv är jag snart 50, bor i Mellansverige, är antikhandlare och har samlat sen barnsben. Mest intresserad av glas. Favoritepoker 1740-tal och 1950-tal, Ingen expert på nånting, utan som Hockback kan litet om ganska så mycket. Är väldigt intresserad av att lära mig mer om det mesta.
Allt går.

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Presentation Hockback
« Svar #2 skrivet: lör 17 nov 2007 20:35:17 »
I min profil står allt ni vill veta ;D

Solvargen

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
SV: Presentation Hockback
« Svar #3 skrivet: sön 18 nov 2007 19:50:16 »
Nej nej nej n8, inte står det allt vi vill veta i din profil. Eftersom jag är en nyfiken typ vill jag veta mycket mer, skostorlek, samlarintressen med mera med mera. ;D

Eftersom det här är ganska nystartat förstår jag att det inte finns så många medlemmar här än, men nästan inte ett nytt inlägg på hela dagen, är ju nästan en besvikelse. Ska vi få lite fart på det hela får vi nog försöka få lite bättre fart på tangentborden eller vad tycker ni. Ã…tminnstone kas och Reseda brukar ju kunna behärska den konsten och även jag tänker dra mitt strå till stacken om jag får lite hjälp. ;)

kas

  • Gäst
SV: Presentation Hockback
« Svar #4 skrivet: sön 18 nov 2007 20:30:26 »
 Nu ska vi reda ut en sak först, är Du och jag bekanta sedan tidigare? Isåfall så får jag hälsa Dig välkommen, på gott och ont! OSA. mvh kas ???

Solvargen

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
SV: Presentation Hockback
« Svar #5 skrivet: sön 18 nov 2007 20:51:36 »
Hej kas. Är Du och jag bekanta sedan tidigare? Isåfall så får jag hälsa Dig välkommen, skriver du. Trist att att du bara vill hälsa sådana som du är bekanta med sen tidigre välkommen. :'(  Nåväl sånt är livet.

Svaret på din fråga är att jag inte tror att jag direkt kan påstå att vi är  bekanta sen tidigare. Men eftersom jag har läst många inlägg skrivna av dig så känner man ju nästan lite bekantskap ändå. Men min förhoppning är ju att vi kommer att känna oss lite mer bekanta efter ett tag på det här trevliga forumet.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Presentation Hockback
« Svar #6 skrivet: sön 18 nov 2007 21:17:55 »
Jag hänger på presentationsvågen även om jag har skrivit det mesta lite här och var. Man, 44 år, bosatt strax utanför Göteborg. Samlare sedan sjuårsåldern - samlingsområdena har växlat genom tiderna men nuvarande projekt är att skaffa prylar för att inreda lägenheten i mid-century/classic modern/minimalistisk stil. Är expert på svenska hotelletiketter, vykort från Herrljunga kommun, svenska coca-colaföremål före 1970 och några andra hypersmala områden... :-\

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Presentation Hockback
« Svar #7 skrivet: sön 18 nov 2007 21:18:46 »
Nej nej nej n8, inte står det allt vi vill veta i din profil. Eftersom jag är en nyfiken typ vill jag veta mycket mer, skostorlek, samlarintressen med mera med mera. ;D


st42, 103kg (krympande) gammalt glas o gammla flaskor, äter gärna älgstek och kör Peugeot 407 diesel -07 + vw transporter 2.4 diesel -94 och är sambo ;D  

Solvargen

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
SV: Presentation Hockback
« Svar #8 skrivet: sön 18 nov 2007 21:47:51 »
Intressanta områden tycker jag det låter som, JJ. Även om jag tyvärr måste erkänna att jag inte vet så mycket om dom.

Tack n8, att du stillade min nyfikenhet angående skostorleken. :) Krympande storlek har vi gemensamt iallafall 84kg för dagen och kanske 77kg som målvikt.

kas

  • Gäst
SV: Presentation Hockback
« Svar #9 skrivet: sön 18 nov 2007 22:23:48 »
 Du är välkommen hur som helst! Men tyvärr drar jag ner på mitt engagemang på PCn, så förvänta Dig inte att jag är tillgänglig så ofta, jag har ju ett "liv" ochså utan bildskärmar, Ada önskar att jag skriver om dragspel och jag har lovat henne stöd i första hand, alltså kommer en sådan fråga, då är jag på "hugget"...Sen får tidsutdräckten visa hur mycket mer det blir, efter 10 dec. kommer jag att befinna mig på 2 olika platser i annat engagemang...Borta bra Du vet! 8)

Solvargen

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
SV: Presentation Hockback
« Svar #10 skrivet: sön 18 nov 2007 22:38:02 »
Tack kas och lycka till tionde december.  :)

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Presentation Hockback
« Svar #11 skrivet: sön 18 nov 2007 23:09:50 »
Hmmm?
Välkommen Hockback, trevligt att du presenterar dig, det är något nytt här på forumet.
Jag bor i en förort till Göteborg ,strax utanför Lerum.
Skostorlek 38, har smala ben men är ganska snäll och rar ändå.
Min ålder är 50 år har två barn ,samt två bonusbarn= 9 barnbarn.
Jag samlar på emaljerat från Kockums samt föremål från  mumintrollens värld

Solvargen

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
SV: Presentation Hockback
« Svar #12 skrivet: sön 18 nov 2007 23:21:33 »
Tack för välkomnandet änglautanskor, femtio år då är vi ganska jämnåriga.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Presentation Hockback
« Svar #13 skrivet: mån 19 nov 2007 22:40:48 »
Just Hockback........glömde nämna att jag älskar att samla allt som gör mig glad,

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Presentation Hockback
« Svar #14 skrivet: mån 19 nov 2007 23:04:46 »
Jag är intresserad av gamla och antika grejor även retro. Jag är ingen direkt samlare av något specifikt.  Jag går mer på vad jag tycker om och det kan vara nästan vad som helst.

Hmm. låter flummigt.Gammalt, antikt och - retro  ???

Jag gillar 50-tal.