Allmänt > Fria diskussioner

Gott retrogodis, vilken tycker du är bäst?

<< < (3/8) > >>

Wanja:
Hm, de flesta av de godissorter ni nämner (UFOn, Pop-Rocks, Shake mm) var poppis när jag växte upp i början på 80-talet (född -73), för mig är nog retrogodis sådant med lite äldre anor. När jag var liten hade alla äldre damer en skål med sidenkuddar eller Marianne =) Vad gäller Pop-rocks så var de borta länge från marknaden pga att de är så farliga för tänderna. Shake tror jag finns fortfarande, likaså dess syskon Shock och Jenka och allt vad de hette. Citronkolan Refreshers var också poppis, och sen har vi förstås alla remmar. Honungsrostade jordnötter minns jag att jag köpte på Mini-Livs i Stuvsta, de låg i en pappersstrut. Nötcreme som nämns ovan var en klar favorit :) För att inte tala om alla surisar som gjorde en skinnflådd på insidan av kinderna. Engelsk konfekt var nog mer vuxengodis.

Nastamuumio:
Ã…nej, varför brydde jag mig om det här.Har inte ätit Taveners mintkolor och Fruit drops
i den runda plåtburken på hur länge som helst.Toblerone, Zout-drops, Ga-Jol mm var ju länge färjegodis som inte fanns i Sverige. :P

Det fanns några hårda, sötsura mojänger som var som miniatyrer av apelsin- resp citronklyftor.Jag kan inte komma på vad dom heter/hette men minns dem som goda.

engelsson:
Finlandsbåten o deras godishyllor.."faller i trance"

Vince:
Det är väll inte mycke retro med godiset ni nämner,jag är född 1985 och 90% av allt ni räknar upp är också jag uppväxt på i godis väg  ;)

Nisse:

--- Citat från: engelsson skrivet ons 11 aug 2010 23:42:14 ---Finlandsbåten o deras godishyllor.."faller i trance"

--- Slut citat ---

Fazer Ananas ...Mmmmm (finns fortfarande, Silja Taxfree 39kr)

Mer Glass... Igloo Cola och Apelsin isglass, Puck glass... numer blir det en twister eller piggelin  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion