Allmänt > Fria diskussioner
Gott retrogodis, vilken tycker du är bäst?
engelsson:
--- Citat från: Vince skrivet tor 12 aug 2010 00:33:25 ---Det är väll inte mycke retro med godiset ni nämner,jag är född 1985 och 90% av allt ni räknar upp är också jag uppväxt på i godis väg ;)
--- Slut citat ---
Det tyder ju bara på att det var toppengodis på den tiden..eftersom den överlevt så länge
gusten:
Lakrispipor, salta katten och Holland Drops från färjan. Citronlakris köpt på köpenhamsbåtarna för 6 kr lådan, gick upp till 9 senare...Violpastiller var äckligt redan när jag var liten.
Är född -65 och betraktar djungelvrål som nymodig dynga
JJ:
Man kan konstatera att det mesta som fanns då (70/80-talet) finns även nu. Men det är många tablettaskar som har försvunnit. Pelle Svanslös tablettaskar kommer jag ihåg att jag åt och dessa finns väl inte kvar nu?
Violpastiller är det enda godis som jag inte har tyckt om.
ada:
Jag toklängtar inte efter nåt gammalt godis, som det konstaterats så finns mycket av det bästa kvar..
Men vet ni vad jag kom att tänka på? Minns någon ett sorts tuggummi i påse med en Asterixfigur i, som man samlade på? Det var kul att få ihop alla de viktigaste figurerna, men också att få ihop en massa romerska soldater som man kunde ställa sköld mot sköld så som de gick i seriealbumen...
gusten:
Jepp, den påsen minns jag från ca 1970. Köptes i en mikroskopisk kiosk ett stenkast från Rörstrand i Lidköping. Hade Asterix, en bautasten och en romersk legionär. Såg det aldrig i Skåne efter det....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion