Allmänt > Fria diskussioner

Gott retrogodis, vilken tycker du är bäst?

<< < (2/8) > >>

Helenagbg:

--- Citat från: JJ skrivet ons 11 aug 2010 17:40:57 ---Allt utom pop-rocks finns än. Nickel var nedlagd några år men är på väg tillbaka. Ufona med pulver i finns på Ö&B (man undrar vad & motsvarar då det heter Överskottsbolaget). Lakrisal köper man ibland men det finns även ett annat märke som är godare.

Annars kommer jag ihög en rulle med svart papper/plast som hade lakrits utanpå men choklad inuti. Tuggummit Shake (lakritssmak), finns det än?

--- Slut citat ---

Men Jan, Pop-rocks finns ju visst.
Kliv in på 4-gott och köp ett gäng :)

jag är ju inte så gamal men när jag var liten så köpte jag Zig Zag de försvann men förra helgen hittade jag dem ute i en lioten bod i skärgården.

Nastamuumio:
Har inte reflekterat över det själv förrän min fru dömde ut snaskpåsens innehåll som "barngodis".Det var sockerbitar,vingummin,supersalta,colaflaskor och tigerhuvud.Och när jag tänker efter stämmer det nog, för jag tycker om samma
sorter som jag gjorde som barn.Salta bildäck har fått  ersätta de salta trafikmärken/skor som försvann för några år sedan.Det fanns nån slags salta räkor som jag också saknar.
Pinnglass har jag inte ätit sen Päronsplitten försvann och läsk var aldrig min grej
förrän Diet Coke kom.Innan dess blev det Grappo Grapetonic, Pommac eller Trocadero.Tre smaker som än idag tilltalar mig.

Bakverk är jag riktigt usel på och det enda egentliga retrogodiset i mitt kosthåll får
väl bli Mums-Mums.Twistpåsen och Bassett´s Licorice Allsorts blev jag sugen på här och nu, men jag vet inte om de tillverkas längre.

ada:

--- Citat från: Nastamuumio skrivet ons 11 aug 2010 18:59:16 ---Har inte reflekterat över det själv förrän min fru dömde ut snaskpåsens innehåll som "barngodis".Det var sockerbitar,vingummin,supersalta,colaflaskor och tigerhuvud.Och när jag tänker efter stämmer det nog, för jag tycker om samma
sorter som jag gjorde som barn.Salta bildäck har fått  ersätta de salta trafikmärken/skor som försvann för några år sedan.Det fanns nån slags salta räkor som jag också saknar.
Pinnglass har jag inte ätit sen Päronsplitten försvann och läsk var aldrig min grej
förrän Diet Coke kom.Innan dess blev det Grappo Grapetonic, Pommac eller Trocadero.Tre smaker som än idag tilltalar mig.

Bakverk är jag riktigt usel på och det enda egentliga retrogodiset i mitt kosthåll får
väl bli Mums-Mums.Twistpåsen och Bassett´s Licorice Allsorts blev jag sugen på här och nu, men jag vet inte om de tillverkas längre.

--- Slut citat ---
Päronsplitt finns ju i 15-pack i frysdisken, det är jag bara tvungen att köpa ibland, liksom glassbåtar. Lite retro är det väl? 1973:

Den hettet tydligen Wild West först, sen Päronpinne, dessa bilder som man samlade på...

Glass är väl också godis? (Klicka på nostalgi på http://www.gb.se/)

kikarbara:

--- Citat från: Nisse skrivet ons 11 aug 2010 11:55:20 ---kikarbara kan det vara lakritsal de där pressade salmiak du menar...finns än idag och intages med  största njutning. Pez var lite poppis ett tag också å en lakritskola som hette "Tugg" som var gudomligt god  ::)

Skopsnasket är inte hälften så tilltalande  ;)

--- Slut citat ---

Nej, inte lakrisal, de var inte alls så "starka" utan mer godisaktiga.

kikarbara:

--- Citat från: ada skrivet ons 11 aug 2010 21:41:45 ---Päronsplitt finns ju i 15-pack i frysdisken, det är jag bara tvungen att köpa ibland, liksom glassbåtar. Lite retro är det väl? 1973:

Den hettet tydligen Wild West först, sen Päronpinne, dessa bilder som man samlade på...

Glass är väl också godis? (Klicka på nostalgi på http://www.gb.se/)

--- Slut citat ---

Var piggelinen gul på den tiden?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion