Allmänt > Fria diskussioner
Varför vänta!!!!
kikarbara:
--- Citat från: Reggis skrivet mån 16 aug 2010 16:10:27 ---Ja dessa jävla turister och framför allt Stockhoolmareee fy faan vilket pack. Fast många av dom har nått som ni gillar. Dom har pengar dom jävlarna och dessa vill ni gärna ha, eller hur? De som blir över när dom betalt robinhoodskatt och övriga bidrag till landsbygden kan dom lägga i en bleckburk som stöd för landsbygdens utveckling. Så kan ni landsbygdsbor ligga i hängmattan och klaga på dessa förbannade Stockhoolmareee som kommer och stör er mentala sömn.
Annars är det alltid lika roligt att gå på auktion på landsbygden. Inställningen är â€den där jävla stockhålmaren ska faan i mej inte få några inropâ€. Dessutom det är ju för sjutton ingen karl och kvinnfolk har inte på en auktion att göra. Har hon egna pengar, va är det för nymodigheter dom har i Stockhååålm? Som sagt var, landsbygden har sin charm, men någon månad räcker, sen vill man vara myndig igen.
Fast en kyldisk skulle sitta fint just nu i den här värmen.
II Bytomska Moc Bluesa - Magda Piskorczyk & Ola Siemieniuk
--- Slut citat ---
Nu tror jag minsann att den gode Reggis glömde koppla på hjärnan när hon läste mitt svar och visade en akilleshäl. Har hon stockholmskomplex? Inte tusan har hon sett mig BEKLAGA mig över turister, bara nämna att det minsann dräller av dem här, vilket knappast är en underdrift här hos oss.
Och var fick hon stockholmare ifrån? Här är det nog främst boråsare och tyskar som flockas skulle jag tro. Men vad vet jag, jag håller mig helst framför min egen datorskärm och undviker såväl stad, som loppisar och gekås dessa tider helt utan att beklaga mig. Men, tro mig, jag gillar turistsäsgongen, och de fördelar det bär med sig. Har alltid gjort. Inte minst när jag var ung, för i en stad av min stads kaliber ser man sig snabbt mätt på de inhemska y-kromosombärarna och precis som hon säger betyder turister både intäkter och sommarnöjen och attraktioner som även kommer inhemska varelser till gagn.
Vad gäller stränder, men hallå, som de flesta andra folkskygga varelser vet jag väl vilka jag skall undvika om jag inte vill visa för någon hur mina magar skapar skavsår på knäskålarna? Så nä, Reggis. Läs om och läs rätt, dina ord var orättvisa och stod mer för din uppfattning av hur du tycker att du blir bemött än av det jag faktiskt varken skrev eller menade.
Bortsett från det gillar jag dig ändå och du är välkommen när som helst då du vill åtnjuta lite avkoppling on the west coast activity center for parrots and cats! :D
Reggis:
Du har så rätt Kikaren. Men det hade inte varit lika kul om man hade skrivit: "Dessa föbannade Börösare".
Där jag är, Skåne, där är det bara Stockhålmare på sommaren. Beskrivningen av auktionerna är tyvärr riktig. Då brukar jag bjuder långt över varans värde och sen slutar jag. Då sitter det ofta en bonngubbe där med en pryl som han har betalt alldeles för mycket för. Efter ett par sådana turer så brukar bonngubbarna släppa varor till utsocknes. För de är ju oftast ena riktiga gnidare. Det brukar sluta med att jag får det mesta mer eller mindre gratis för ingen törs bjuda emot. De kan ju bli med varan och då blir deras tant förbannad.
Ha en bra kväll Kikarn.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion