Författare Ämne: Varför vänta!!!!  (läst 3722 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Varför vänta!!!!
« skrivet: fre 13 aug 2010 19:04:01 »
Ja varför vänta med att lyda Jan Björklund? Du kan lyda Janne redan nu. Ja det är sant! Gå bara med i Folkpartiet, folkets parti, så kan Janne bestämma över dig bums. Är du 25 år eller yngre så kan du även välja att gå med i Folkpartiets ungdomsförbund. Dessutom går du med innan sista augusti så får du en jätteaffisch på Janne Björklund, som du kan sätta upp på väggen i sovrummet, helt utan kostnad. Är du dessutom bland de första 1.000 nya medlemmarna så kommer Janne egenhändigt att signera affischen med blod från sitt pekfinger. Dessutom deltar du i utlottningen av årets hetaste politiska bok, Janne Björklunds : ”Bort fula burka för du finns inte”, på CD.

Så varför vänta, bli en lydig flicka bums och gå med i Folkpartiet. Notera att som medlem i Folkpartiet gäller en viss klädkod. Burka och niqab ingår inte i vår garderob. Vi tycker det är viktigt att de 20 personer i Sverige som bär dessa plagg verkligen känner att de inte är välkomna i vårt parti. När det gäller manlig klädsel finns inga restriktioner. Kom gärna utklädd till Gud eller om du inte vet hur Gud ser ut välj då Jesus. Även kvinnor är välkomna utklädda till Jesus.

Välkommen att lyda Janne redan nu.


kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Varför vänta!!!!
« Svar #1 skrivet: fre 13 aug 2010 19:09:43 »
Ja varför
Så varför vänta,


Ã… den jävla frågan kommer du med efter att ha varit borta en evighet?? Har du någon aaaning om hur mycket vi har väntat på DIG??
Nice to see ya! Welcome back, har semestern varit givande förövrigt?

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Varför vänta!!!!
« Svar #2 skrivet: fre 13 aug 2010 20:21:32 »
Tjabba Kikarn. Inte för att jag vill skryta men sommaren har varit toppen. Den började inge vidare men tog sig snabbt. Min bil kvaddade dagen innan jag skulle åka så jag stod i valet och kvalet att reparera eller köpa ny. Köpte turligt nog en ny och vilken bil!!! Jag är helnöjd med min nya bil, ett riktigt spjut och inte bara det man kan lasta 21 banankartonger i den, jubel. Fick även in två jättefåtöljer som jag köpt på auktion i den, ja nöjd är bara förnamnet.

Sen har jag naturligtvis gjort en hel del bra inköp. Skulle vilja påstå att det har varit ovanligt fyndigt. Till detta även tid för friluftsaktiviteter och motion i skogen. Var en vecka i Tyskland också och det var kul. Checkade marknaden då jag numera säljer en del på den tyska marknaden.

Håller på och kollar upp mina fynd. Ett av de bättre är en Shadowbox från det Amerikanska inbördeskriget med soldater i strid. Inget jag personligen gillar men vem tackar nej till ett knallfynd.

Hur har livet varit för dig då Kikarn? Hittat några kyldiskar eller annan spännande inredning? OBS jag är inte ironisk om du tror det.



kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Varför vänta!!!!
« Svar #3 skrivet: sön 15 aug 2010 08:34:14 »
Tjabba Kikarn. Inte för att jag vill skryta men sommaren har varit toppen. Den började inge vidare men tog sig snabbt. Min bil kvaddade dagen innan jag skulle åka så jag stod i valet och kvalet att reparera eller köpa ny. Köpte turligt nog en ny och vilken bil!!! Jag är helnöjd med min nya bil, ett riktigt spjut och inte bara det man kan lasta 21 banankartonger i den, jubel. Fick även in två jättefåtöljer som jag köpt på auktion i den, ja nöjd är bara förnamnet.

Sen har jag naturligtvis gjort en hel del bra inköp. Skulle vilja påstå att det har varit ovanligt fyndigt. Till detta även tid för friluftsaktiviteter och motion i skogen. Var en vecka i Tyskland också och det var kul. Checkade marknaden då jag numera säljer en del på den tyska marknaden.

Håller på och kollar upp mina fynd. Ett av de bättre är en Shadowbox från det Amerikanska inbördeskriget med soldater i strid. Inget jag personligen gillar men vem tackar nej till ett knallfynd.

Hur har livet varit för dig då Kikarn? Hittat några kyldiskar eller annan spännande inredning? OBS jag är inte ironisk om du tror det.




Skönt att höra att sommaren varit nådig med dig och att din bil hade det goda omdömet att gå sönder så du kunde skaffa dig en bättre! Önskar dig god undersökningslycka och att dina fynd är bättre än väntat dessutom!!

Tja, sommaren har varit lite felplacerad om du frågar mig. Just NU är jag mentalt redo för att avsluta våren och gå in i sommarvärmen, men som vanligt, jag missar årstiderna när de beger sig. Annars kan jag inte klaga. Eller jo det kan jag men jag avstår här.
Fynd och kyldiskar har det varit tunnsånt med i sommar. Har hållt mig på hemmaplan och här är det nästan inte lönt att bege sig ut på fyndjakt i kombination med att kusten fylls med turister, inte bara för att det tunnas ut så kvickt utan för att priserna höjs ganska avsevärt också. Ser fram emot vinter och att bara behöva tävla mot traktens handlare om godbitar ;) eller inte, eftersom jag ju egentligen håller på och röjer och gör mig av med snarare än skaffar på mig nytt och jag har ju aldrig någon reggistur ändå och skulle jag ha det så skulle jag inte förstå vad det är jag ser liggande för en tjuga framför mig, utan avfärdar det helt utan kunskap. Jag behöver en handlarkurs, kan du hålla en?

Nejdå, jag betraktar väl aldrig dig som Ironisk, eller? Hm, njo, någon gång kanske  ;) men inte riktat personligt mot någon om man inte råkar vara kändis. Vi andra går fria!  ;D

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Varför vänta!!!!
« Svar #4 skrivet: mån 16 aug 2010 16:10:27 »
Ja dessa jävla turister och framför allt Stockhoolmareee fy faan vilket pack. Fast många av dom har nått som ni gillar. Dom har pengar dom jävlarna och dessa vill ni gärna ha, eller hur? De som blir över när dom betalt robinhoodskatt och övriga bidrag till landsbygden kan dom lägga i en bleckburk som stöd för landsbygdens utveckling. Så kan ni landsbygdsbor ligga i hängmattan och klaga på dessa förbannade Stockhoolmareee som kommer och stör er mentala sömn.

Annars är det alltid lika roligt att gå på auktion på landsbygden. Inställningen är ”den där jävla stockhålmaren ska faan i mej inte få några inrop”. Dessutom det är ju för sjutton ingen karl och kvinnfolk har inte på en auktion att göra. Har hon egna pengar, va är det för nymodigheter dom har i Stockhååålm? Som sagt var, landsbygden har sin charm, men någon månad räcker, sen vill man vara myndig igen.

Fast en kyldisk skulle sitta fint just nu i den här värmen.

II Bytomska Moc Bluesa - Magda Piskorczyk & Ola Siemieniuk



kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Varför vänta!!!!
« Svar #5 skrivet: mån 16 aug 2010 19:19:29 »
Ja dessa jävla turister och framför allt Stockhoolmareee fy faan vilket pack. Fast många av dom har nått som ni gillar. Dom har pengar dom jävlarna och dessa vill ni gärna ha, eller hur? De som blir över när dom betalt robinhoodskatt och övriga bidrag till landsbygden kan dom lägga i en bleckburk som stöd för landsbygdens utveckling. Så kan ni landsbygdsbor ligga i hängmattan och klaga på dessa förbannade Stockhoolmareee som kommer och stör er mentala sömn.

Annars är det alltid lika roligt att gå på auktion på landsbygden. Inställningen är ”den där jävla stockhålmaren ska faan i mej inte få några inrop”. Dessutom det är ju för sjutton ingen karl och kvinnfolk har inte på en auktion att göra. Har hon egna pengar, va är det för nymodigheter dom har i Stockhååålm? Som sagt var, landsbygden har sin charm, men någon månad räcker, sen vill man vara myndig igen.

Fast en kyldisk skulle sitta fint just nu i den här värmen.

II Bytomska Moc Bluesa - Magda Piskorczyk & Ola Siemieniuk



Nu tror jag minsann att den gode Reggis glömde koppla på hjärnan när hon läste mitt svar och visade en akilleshäl. Har hon stockholmskomplex? Inte tusan har hon sett mig BEKLAGA mig över turister, bara nämna att det minsann dräller av dem här, vilket knappast är en underdrift här hos oss.

Och var fick hon stockholmare ifrån? Här är det nog främst boråsare och tyskar som flockas skulle jag tro. Men vad vet jag, jag håller mig helst framför min egen datorskärm och undviker såväl stad, som loppisar och gekås dessa tider helt utan att beklaga mig. Men, tro mig, jag gillar turistsäsgongen, och de fördelar det bär med sig. Har alltid gjort. Inte minst när jag var ung, för i en stad av min stads kaliber ser man sig snabbt mätt på de inhemska y-kromosombärarna och precis som hon säger betyder turister både intäkter och sommarnöjen och attraktioner som även kommer inhemska varelser till gagn.

Vad gäller stränder, men hallå, som de flesta andra folkskygga varelser vet jag väl vilka jag skall undvika om jag inte vill visa för någon hur mina magar skapar skavsår på knäskålarna? Så nä, Reggis. Läs om och läs rätt, dina ord var orättvisa och stod mer för din uppfattning av hur du tycker att du blir bemött än av det jag faktiskt varken skrev eller menade.

Bortsett från det gillar jag dig ändå och du är välkommen när som helst då du vill åtnjuta lite avkoppling on the west coast activity center for parrots and cats!  :D

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Varför vänta!!!!
« Svar #6 skrivet: mån 16 aug 2010 20:52:31 »
Du har så rätt Kikaren. Men det hade inte varit lika kul om man hade skrivit: "Dessa föbannade Börösare".

Där jag är, Skåne, där är det bara Stockhålmare på sommaren. Beskrivningen av auktionerna är tyvärr riktig. Då brukar jag bjuder långt över varans värde och sen slutar jag. Då sitter det ofta en bonngubbe där med en pryl som han har betalt alldeles för mycket för. Efter ett par sådana turer så brukar bonngubbarna släppa varor till utsocknes. För de är ju oftast ena riktiga gnidare. Det brukar sluta med att jag får det mesta mer eller mindre gratis för ingen törs bjuda emot. De kan ju bli med varan och då blir deras tant förbannad.

Ha en bra kväll Kikarn.