Författare Ämne: Jag är stolt!!!  (läst 1922 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Jag är stolt!!!
« skrivet: ons 18 aug 2010 10:49:28 »
Ja visst är man stolt över de svenska insatserna i Afghanistan. Vi gör nytta där för det Afghanska folket. Nu senast så har insatserna lett till att man har fått möjligheten att återinföra stening och lemlästning som påföljd för brott i de Afghanska domstolarna, vilka framsteg.

Men det är inte bara denna utveckling av det afghanska rättssystemet som möjliggjort tack vara bland annat de svenska insatserna. Snart slipper kvinnor att gå i skolan också genom att den blir förbehållen för män. Jag förstår att vår utrikesminister, Carl Bildt, är nöjd över resultatet. Det är väl värt de milliarder av skattekronor som vi svenska skattebetalare satsar i Afghanistan. Dessutom har de svenska förlusterna varit blygsamma, bara några få stupade.
Med tanke på vad som uppnåtts, att kvinnor som vill skiljas nu kan bestraffas med stening, så kan man inte vara annat än nöjd. Att vi får ta hand om ett antal svenska soldater som drabbas av krigspsykos är en marginell insats med tanke på resultatet. Dessutom skapar ju dessa psykfall nya arbetstillfällen för psykvården och de är mycket intressantare patienter än de psykfall vi har idag.

Nej, här skall vi inte snåla utan naturligtvis öka våra insatser. Med ökade insatser så kanske det leder till att kvinnor förbjuds att lämna hemmet, eller varför inte, får endast vistas utomhus om de är försedda med koppel.