Författare Ämne: Skam över Europa!!!!  (läst 2150 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Skam över Europa!!!!
« skrivet: fre 20 aug 2010 09:23:06 »
Här pratas det om den Europeiska tanken, ett enat Europa. Fri rörlighet när det gäller människor och varor. Men när romerna vill utnyttja just denna fria rörlighet då hittas det på både det ena skälet efter det andra varför den fria rörligheten inte skall gälla just denna befolkningsgrupp i Europa. Fördomarna hoppar som grodor ur munnarna på Europas politiker. Att använda motsvarande ord om till exempel judar skulle vara politiskt omöjligt. 

När det gäller romer så är det fullt möjligt för en minister att säga att ”tiggeri” är ingen godtagbar sysselsättning. Därför gäller inte den fria rörligheten inom EU romer utan de kan utvisas till andra EU-länder. Så var det med den friheten inom EU. Att romer skulle vara inriktade på att leva på tiggeri är en fördom. Romer vill naturligtvis försörja sig själva. På grund av en att de blivit utsatta för en mångtusenårig diskriminering har romerna fått begränsade möjligheter till utbildning och sociala kontakter. Som en följd av detta är naturligtvis tiggeri i form av gatumusiker, etc vanligare bland romer. I stället för att förfölja romerna så är det nu dags att sluta med den mångtusenåriga diskrimineringen och ge romerna en ordentlig chans till ett anständigt liv.

I Frankrike där river man deras hem och utvisar dem till länder där de inte har varit på 20-25 år.  Detta sker i EU år 2010, jag blir mörkrädd.


Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Skam över Europa!!!!
« Svar #1 skrivet: fre 20 aug 2010 10:30:35 »
Where ever I lay my hat, that´s my home, sjöng Paul Young.
Romer är nomadiserande eller ambulerande och många av dem har aldrig propsat på att
ha ett pass eller registrera sig på nån pastorsexpedition.Det är något som överheten-
en samling imbecilla kontrollmänniskor- pådyvlat dem.
Alltsedan kejsar Augustus påbjöd skattskrivning har såna här idéer anammats brett.

Kontrollmänniskor är ett av tillvarons största gissel.De kan inte hantera ovisshet och
saknar all förmåga till improvisation.Allting planeras och struktureras för att bli hanterligt.Det är glapp mellan hjärnhalvorna för att tala klarspråk.

Det är en tragikomisk upplevelse att tvingas läsa eller skriva åt en fullvuxen människa.
Och det är inte ovanligt att vuxna romer är analfabeter.De klarar livhanken på lite olika sätt men det blir problem att hantera dem i rullorna.Har de nån folkbokföring kan eller minns de inte siffrorna.Och då kan man ju inte ens få en ID-handling.Många av dem
köper hemmagjorda pass med korrekta uppgifter hellre än att utsätta sig för taffligt
bemötande på passmyndigheten.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Skam över Europa!!!!
« Svar #2 skrivet: fre 20 aug 2010 12:24:14 »
Nastamuumio, visst är det så. Det är samma kontrollmänniskor som inte klarar av att se graffiti. Konstnären kan ju måla vad som helst till allmän beskådan, huuu! Att vi har en kulturminister som är rädd för de fria yttringarna inom konsten är skrämmande.

Fast mest skrämmande är  Cecilia Malmström, denna stjärtslickande karriärpolitiker från Folkpartiet och tillika EU-kommissionär med ansvar för migration. Har inte hört ett ord från henne om de förföljelser romska EU-medborgare utsätts för från makthavarna i Sverige men framför allt i Frankrike och Italien. Borta är alla fina ord från FN:s barnkonvention när de romska barnen i Frankrike och Italien ser på när deras hem rivs med hjälp av en bulldozer. Fy faan va lågt. Man kan bara citera Lennart Bergelin, the botten i nådd. 

En sak som många inte känner till är att det mördades fler romer än judar under andra världskriget. När skall förföljelsen av denna folkgrupp ta slut? Jag blir så jävla förbannad på alla lismande politiker typ Cecilia Malmström och Göran Hägglund och hans verklighetens folk, tvii.