Lite kul att jag råkade hitta lite bilder på internet gällande detta bord. Någon har lagt ut vissa av bilderna från en gammal möbelkatalog. Titta på bildtexten så är saken klart.
Kära JKB, jag uppskattar din iver, men vi har redan dessa bilder i tråden - A och O är att sätta sej in i frågan, och läsa igenom vad som sagts tidigare.
Ägaren till bilderna är medlem i forumet, och du har inte angett källa till var du tagit bilderna. Försök alltid göra detta. Se hur de är inlänkade i mitt inlägg på sida 1 i tråden, kvar på originalsidan utan att bli stulna, med källan angiven, i o m länken.
Nu tror jag inte FDS misstycker att du tar upp bilderna igen, men tänk på det i fortsättningen att man inte bara tar bilder, källan kan också ge värdefull information om bilderna man diskuterar, så det finns många anledningar att visa respekt för bilders ursprung.
Det är genom FDS vi löst gåtan om bordets ursprung, det var han som hittade katalogen, han framträdde också i Antikdeckarna när butiken Form Design Scandinavia var med, med just den katalog du visar bilder ur uppslagen. Antikdeckarn som besökte butiken vill jag minnas lånade katalogen hem till sthlm.
Jag tar bort ditt inlägg med exakt samma text på annat ställe, forumet är inte så stort att det behöver upprepas -det är brukligt med förbud mot dubbelpostning på andra forum.