Allmänt > Fria diskussioner

Jan Burklund drömmer.

(1/2) > >>

Reggis:
I morse vaknade Janne med ett leende på läpparna, han hade drömt sköna drömmar under natten. I drömmen hade han sett alla 21 (tjugoen) burkaklädda kvinnor i Sverige stå i en kö på Arlanda för att lämna Sverige. Han drömde också att han fått möjlighet att ta namnet Burklund så han var på ett strålande humör.

I drömmen hade han också drömt att det blev förbjudet för kvinnor att gå i jeans, utan kjol skulle det vara. Längden på kjolen fick vara högst 1 (en) centimeter per år som kvinnan var. Var kjolen längre så blev det böter på 1.000 kr per extra centimeter.

När han nu i vaket tillstånd tänkte igenom vad han drömt så kom han fram till att det där med kjollängd var något han skulle skriva in i Folkpartiets valmanifest. Själv kände han flera företagare som säkert skulle anställa någon snygg kvinna i kortkort kjol bara för att få lite kvinnlig fägring på kontoret. Detta var en arbetsmarknadspolitisk insats i arbetslinjens tecken som inte skulle kosta ett enda öre att genomföra. Detta var verkligen en åtgärd mot den höga ungdomsarbetslösheten. Ju yngre de anställde ju kortare kjol. Fast det skulle bara gälla från 15 år. Han ville ju inte bli tagen för någon sorts pedofil. Han kunde inte annat än beundra sig själv. Inte bara när han var vaken var han genial utan även när han sov så kunde han tänka fram strålande förslag.

Kombinera denna åtgärd med lärlingsplatser och det fanns ett helt paket mot ungdomsarbetslösheten. Korta kjolar och i stort sett gratis arbetskraft, ett riktigt kraftpaket, tänkte Burklund.  Fast ungdomarna måste ju överleva så något måste de få. Burklund tänkte igen och kom på att arbetsgivarna var nog tvungna att betala något. Själv tyckte han att ett kilo spagetti och 7 burkar makrill i tomatsås i veckan kunde vara en lämplig lön. Nu var det bara det där med bostad. Det är vid sådana här tillfällen hans bakgrund i det militära är så bra. Kaserner, man kan inkvartera ungdomarna i kaserner. Där det inte finns kaserner kan man sätta upp tält. Han hade själv tillbringat många dagar och nätter under sitt militärliv och se inte hade han lidit av det. Nu var han till och med minister.

Ja, så var frågan om ungdomsarbetslösheten löst och inte ett öre kostade det, utan tvärt om. Det skulle ge ytterligare utrymme för skattesänkningar.  Det fick honom att skalda: ”När Burklund tänker då sänks skatterna.”

kikarbara:
Saknar som vanligt en gillaknapp på Retro, kan du inte skapa en sån för oss facebookberoende, Ada?

Om det blir burkaförbud, och burkabruk kriminaliseras; så funderar jag på att göra en "sy din egen burka av retrotyger"-kurs om någon vill gå. Tänkte nämligen i det läget börja bruka burka till vardags.  ;D

Med sloganen "rör inte min burka" eller "börja bruka burka" så tror jag att min kampanj kan slå. Kanske till och med är en god företagside, för den som vill slå på stort i konfektionsbranschen.

ada:
Ja det kunde ju vara läge för en sympatiburka, fast i realiteten tycker jag det vore svårt att använda niqab och burka i arbetsliv och skola t ex.

Däremot är sverigedemokraternas valfilm det vidrigaste jag sett, där kvinnor i niqab och burka utmålas som ett hot mot en pensionär

(om det blir diskussion om detta här kan jag tala om att jag inte tänker lämna uttrymme för några främlingsfientliga åsikter, det är jag som bestämmer här ;))

kikarbara:
Nu behövde jag en gillaknapp igen. Editerar lite, för att förtydliga att det är att inga främlingsfientliga inlägg tillåts på retroforum som gillas mycket skarpt. På privata forum får sidägare gränsa innehåll.

gitzie:
Instämmer! Gillatryckning för det  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion