Författare Ämne: Jan Burklund drömmer.  (läst 5917 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Jan Burklund drömmer.
« skrivet: tis 31 aug 2010 12:51:44 »
I morse vaknade Janne med ett leende på läpparna, han hade drömt sköna drömmar under natten. I drömmen hade han sett alla 21 (tjugoen) burkaklädda kvinnor i Sverige stå i en kö på Arlanda för att lämna Sverige. Han drömde också att han fått möjlighet att ta namnet Burklund så han var på ett strålande humör.

I drömmen hade han också drömt att det blev förbjudet för kvinnor att gå i jeans, utan kjol skulle det vara. Längden på kjolen fick vara högst 1 (en) centimeter per år som kvinnan var. Var kjolen längre så blev det böter på 1.000 kr per extra centimeter.

När han nu i vaket tillstånd tänkte igenom vad han drömt så kom han fram till att det där med kjollängd var något han skulle skriva in i Folkpartiets valmanifest. Själv kände han flera företagare som säkert skulle anställa någon snygg kvinna i kortkort kjol bara för att få lite kvinnlig fägring på kontoret. Detta var en arbetsmarknadspolitisk insats i arbetslinjens tecken som inte skulle kosta ett enda öre att genomföra. Detta var verkligen en åtgärd mot den höga ungdomsarbetslösheten. Ju yngre de anställde ju kortare kjol. Fast det skulle bara gälla från 15 år. Han ville ju inte bli tagen för någon sorts pedofil. Han kunde inte annat än beundra sig själv. Inte bara när han var vaken var han genial utan även när han sov så kunde han tänka fram strålande förslag.

Kombinera denna åtgärd med lärlingsplatser och det fanns ett helt paket mot ungdomsarbetslösheten. Korta kjolar och i stort sett gratis arbetskraft, ett riktigt kraftpaket, tänkte Burklund.  Fast ungdomarna måste ju överleva så något måste de få. Burklund tänkte igen och kom på att arbetsgivarna var nog tvungna att betala något. Själv tyckte han att ett kilo spagetti och 7 burkar makrill i tomatsås i veckan kunde vara en lämplig lön. Nu var det bara det där med bostad. Det är vid sådana här tillfällen hans bakgrund i det militära är så bra. Kaserner, man kan inkvartera ungdomarna i kaserner. Där det inte finns kaserner kan man sätta upp tält. Han hade själv tillbringat många dagar och nätter under sitt militärliv och se inte hade han lidit av det. Nu var han till och med minister.

Ja, så var frågan om ungdomsarbetslösheten löst och inte ett öre kostade det, utan tvärt om. Det skulle ge ytterligare utrymme för skattesänkningar.  Det fick honom att skalda: ”När Burklund tänker då sänks skatterna.”

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Jan Burklund drömmer.
« Svar #1 skrivet: tis 31 aug 2010 13:47:40 »
Saknar som vanligt en gillaknapp på Retro, kan du inte skapa en sån för oss facebookberoende, Ada?

Om det blir burkaförbud, och burkabruk kriminaliseras; så funderar jag på att göra en "sy din egen burka av retrotyger"-kurs om någon vill gå. Tänkte nämligen i det läget börja bruka burka till vardags.  ;D

Med sloganen "rör inte min burka" eller "börja bruka burka" så tror jag att min kampanj kan slå. Kanske till och med är en god företagside, för den som vill slå på stort i konfektionsbranschen.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Jan Burklund drömmer.
« Svar #2 skrivet: tis 31 aug 2010 18:41:32 »
Ja det kunde ju vara läge för en sympatiburka, fast i realiteten tycker jag det vore svårt att använda niqab och burka i arbetsliv och skola t ex.

Däremot är sverigedemokraternas valfilm det vidrigaste jag sett, där kvinnor i niqab och burka utmålas som ett hot mot en pensionär

(om det blir diskussion om detta här kan jag tala om att jag inte tänker lämna uttrymme för några främlingsfientliga åsikter, det är jag som bestämmer här ;))
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Jan Burklund drömmer.
« Svar #3 skrivet: tis 31 aug 2010 18:56:52 »
Nu behövde jag en gillaknapp igen. Editerar lite, för att förtydliga att det är att inga främlingsfientliga inlägg tillåts på retroforum som gillas mycket skarpt. På privata forum får sidägare gränsa innehåll.
« Senast ändrad: ons 1 sep 2010 10:29:06 av kikarbara »

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Jan Burklund drömmer.
« Svar #4 skrivet: tis 31 aug 2010 21:04:20 »
Instämmer! Gillatryckning för det  :)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Jan Burklund drömmer.
« Svar #5 skrivet: ons 1 sep 2010 09:40:31 »
Jag måste säga att TV-4:s agerande att inte visa den töntiga SD-reklamen kan vara det som gör att de kommer in i riksdagen. Varför inte låta dom visa sin politik utan innehåll? Om någon tror att människor är så förbannat dumma att dom tror att valet står mellan ett anständigt liv för pensionärer eller en anständig invandringspolitik så tyder det på väljarförakt. Nu slipper SD all politisk debatt och kan på det sättet fånga upp vilsna proteströstare och människor som är rädda för allt som är annorlunda.

Nej låt dom i stället debattera sin politik rent allmänt. När de har svarat att begränsad invandring är lösningen på alla problem inklusive skavsår, mundiare och benbrott, så tror jag att även en ordentligt vilsen väljare lägger sin röst på ett annat parti.

Annars så är det ju tyvärr så att våra politiska partier börjar tappa i trovärdighet i dessa frågor. Då tänker jag framför allt på Folkpartiet och deras EU-kommissionär Cecilia Malmström med ansvar för migration inom EU. Vad har hon gjort i frågan om den förföljelse som romerna just nu utsätts för inom stora delar av EU? Fri rörlighet inom EU, pyttsan, inte om du är rom. Den här typen av flathet är ett direkt stöd för SD och deras främlingsfientliga politik.

Det finns bara ett ord för hur romer behandlats genom tiderna och tyvärr även behandlas idag och det är: Skamligt. 


kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Jan Burklund drömmer.
« Svar #6 skrivet: ons 1 sep 2010 10:26:08 »
Ibland tror jag att man gärna undviker frågan om romer i sverige eftersom den svenska situationen för romer är en skamfläck! Var det -68 romska barn fick skolrätt i sverige? Det var i varje fall någonstans däromkring. Det är för jävla sorgligt. Att fördomar fortfarande lever och blir självuppfyllande profetior likaså. Jag är bara förvånad över att ingen kommer med förslaget att förbjuda även romska kvinnor att bära kjol offenligt. Det kan de väl göra i hemmet och inte inom svenska statliga instituioner och på allmän plats? Burka eller romsk traditionell kvinnodräkt, det går på ett ut och diskussionerna omkring dem är ungefär lika nyanserade och genomtänkta *gaaah*.

Att förbjuda burka och att påstå att det inte fungerar i offentlig miljö är en märklig diskussion. Hur stort är problemet? Hur många läkare eller lärare finns det idag som yrkesutövar i burka?

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Jan Burklund drömmer.
« Svar #7 skrivet: ons 1 sep 2010 13:38:12 »
Ja du Kikarn, det är märkligt. Finns det inga problem så får man väl skapa ett, tänkte EU-fanatikern Burklund. Vad håller dom på med nere i Europa, jo röstar om burkaförbud, man tar sig för pannan. Men Burklund han tänkte annorlunda. Här finns det kanske några röster att fiska upp, men det blev ett riktigt bottennapp för Burklund.

Jag är ingen vän av den klädseln men att förbjuda den med hänvisning till att ett förbud, skulle vara till nytta för de kvinnor som klär sig i burka, snacka om omskrivning. Allt med hänvisning till att det skulle förekomma tvång mot kvinnor att klä sig i burka. I Sverige finns det redan lagar som hindrar den typen av eventuellt tvång.

Samtidigt pratar samma Burklund om mångfaldens välsignelse men det gäller av någon anledning inte kläder. Av någon anledning så begränsas denna öppenhet för andra kulturer till mat. Det är fint det. Jag är så öppen för andra kulturer så att jag äter till och med pizza. Nej att andra kulturer skulle ha något bra att bidra med förutom mat, det är över våra politikers horisont.

Nej så fort det handlar om syn på arbete, fritid, mål i livet eller något annat som kan störa arbetslinjen och utgöra ett hot mot överkonsumtionen då är det närmast terrorism. Att inte finna någon tillfredställelse i att berika en arbetsgivare det är i det närmaste kriminellt.

Av vilken anledning tror typer som Burklund och Maud Olofsson att de äger människors liv. Att de via olika typer av skatter och bidrag har rätt att bestämma över hur jag eller du vill leva våra liv. Idag går det inte att lagstifta om arbetsplikt men man gör så gott man kan med hjälp av skatter och bidrag allt med målet att förse kapitalet med billig arbetskraft. Det senaste kallas lärlingslön. Intressant hur dom presenterar det som något bra att unga skall jobba i stort sett gratis för att få chansen att berika en arbetsgivare. De säger det inte rakt ut men visst är det slavar man vill ha. Helst skall dessa slavar konkurrera med varandra om vem som vill ha minst ersättning för det slavarbete som erbjuds.

Arbetslinjen är inget annat än slaveri.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Jan Burklund drömmer.
« Svar #8 skrivet: ons 1 sep 2010 16:28:35 »
Jag är ingen vän av den klädseln men att förbjuda den med hänvisning till att ett förbud, skulle vara till nytta för de kvinnor som klär sig i burka, snacka om omskrivning. Allt med hänvisning till att det skulle förekomma tvång mot kvinnor att klä sig i burka. I Sverige finns det redan lagar som hindrar den typen av eventuellt tvång.

Arbetslinjen är inget annat än slaveri.


Hear, Hear!

Kan inte se någon nytta med att kriminalisera kvinnor från att visa sig offentligt, och att därmed förhindra dem att gå ut. Ingen är väl så jävla dum så man tror att svensk lagstiftning rår på traditioner som bygger på kultur, religionspåbud och heder? Vilka tror vi att vi är egentligen?
Jag är för att man aktivt arbetar med att informera kvinnor som uppever sig förtryckta av mannen som kollektiv likväl som individuellt, pg av sin burka, om att det finns ett alternativ, och information om den svenska kulturen och det svenska levnadsättet. Vi kan väl inte tvinga vegeratianer att käka kött bara för att det är den västerländska  eller svenska normen?

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Jan Burklund drömmer.
« Svar #9 skrivet: tor 16 sep 2010 14:12:38 »
En god vän till mig skickade denna bild. ;D
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x