Författare Ämne: Trensum modell?  (läst 16181 gånger)

semlan

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Trensum modell?
« Svar #15 skrivet: lör 11 sep 2010 18:03:06 »

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Trensum modell?
« Svar #16 skrivet: lör 11 sep 2010 18:17:22 »
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Trensum modell?
« Svar #17 skrivet: lör 11 sep 2010 20:37:09 »
Jag var i kontakt med Möbelform för en tid sedan och de sa att det var Tage Persson som ritat TV-kväll. Jag kan ju förstås inte svära på att det stämmer, men jag tycker nog att de borde veta eftersom de sitter med en del kvar från Trensums arkiv =)

Kan man genom dem reda ut vilka av alla dessa soffbord som har tillskrivits Johannes A som verkligen har formgivits av honom?

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Trensum modell?
« Svar #18 skrivet: lör 11 sep 2010 20:53:19 »
Jag har försökt men fick inget svar på det.

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Trensum modell?
« Svar #19 skrivet: lör 11 sep 2010 20:53:33 »
Det är samma annons som startade tråden....:)

Sorry, fel av mig....
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Trensum modell?
« Svar #20 skrivet: lör 11 sep 2010 21:30:56 »
HUH! Vilket tyg... :o

 ;D Tyckte förstås att tyger var hur läckert som helst. Synd att själva soffmodellen är så... opraktisk och inte så.... *tar sats*...Till.... *hjälp, skriver under min dödsdom*...dragande. På ren svenska. Skitful. *whoops, jag sa det....*. I varje fall i det tyget *gjorde en halvräddning*.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Trensum modell?
« Svar #21 skrivet: lör 11 sep 2010 21:33:27 »
Sorry, fel av mig....

Ja, men annonsen fanns i alla fall redan med så du var inte helt ute och cyklade ;)

countrykarin

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
SV: Trensum modell?
« Svar #22 skrivet: sön 12 sep 2010 11:02:43 »

Mr Goliat

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
SV: Trensum modell?
« Svar #23 skrivet: lör 18 sep 2010 18:56:09 »
Jag hittar ingen modell på bild via webben iaf i detta nu som matchar den i din blocket annons. Hollywoodmodell? Johannes Andersen?










Sjukt snygg soffa... En sådan måste jag ha... Om man nu skulle lyckas få tag i en sådan, vad skulle då en eventuell omklädnad kosta?

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Trensum modell?
« Svar #24 skrivet: lör 18 sep 2010 19:04:32 »
Det beror helt på vilket tyg du skall ha. Är det riktigt fint tyg så kan det nog kosta 15-20.000 kr.

Mr Goliat

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
SV: Trensum modell?
« Svar #25 skrivet: lör 18 sep 2010 19:24:03 »
Ã…fan så pass mycket... Var ju lite mer än vad jag räknade med... Jaha då får man försöka hitta en soffa som man inte behöver klä om då...

hypo

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
SV: Trensum modell?
« Svar #26 skrivet: sön 24 okt 2010 06:11:42 »
Citera
Kan man genom dem reda ut vilka av alla dessa soffbord som har tillskrivits Johannes A som verkligen har formgivits av honom
Väldigt förvillande & svårt eftersom många mindre företag som bla.Tranås, tibro mm tillverkat JOHs designer. Då mestadels vissa av hans bord mm. Helt säkert är att JOHS gjort Capri-soffan. Tv-Kväll finns det olika uppfattningar om men det mesta tyder på att det är Johannes Andersen med ´lätt inblandning" av Tage Persson, rolig trivia är att Sven Erik Johansson som gjort några av Sveriges snyggaste  soffor för bla Westbergs,  var den som gav JOH/(TP) soffan namnet Tv-kväll;)
« Senast ändrad: sön 24 okt 2010 06:21:40 av hypo »

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Trensum modell?
« Svar #27 skrivet: sön 24 okt 2010 18:29:32 »
Citera
Kan man genom dem reda ut vilka av alla dessa soffbord som har tillskrivits Johannes A som verkligen har formgivits av honom
Väldigt förvillande & svårt eftersom många mindre företag som bla.Tranås, tibro mm tillverkat JOHs designer. Då mestadels vissa av hans bord mm. Helt säkert är att JOHS gjort Capri-soffan. Tv-Kväll finns det olika uppfattningar om men det mesta tyder på att det är Johannes Andersen med ´lätt inblandning" av Tage Persson, rolig trivia är att Sven Erik Johansson som gjort några av Sveriges snyggaste  soffor för bla Westbergs,  var den som gav JOH/(TP) soffan namnet Tv-kväll;)

När det gäller TV-kväll så säger vissa att den ritades innan Johs kom in i bilden, men det enda säkra sättet att veta är förstås om man kunde få kika i Trensums gamla arkiv.
Jag blir nyfiken på det du skriver om borden: Visst finns det mängder av säljare som påstår att bord från t.ex. Tranås & Tibro är formgivna av Johs, men finns det några säkra belägg för dessa uppgifter?

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil