Författare Ämne: Freudian slip  (läst 3745 gånger)

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
Freudian slip
« skrivet: lör 4 sep 2010 17:27:00 »

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Freudian slip
« Svar #1 skrivet: lör 4 sep 2010 18:00:32 »
Hm, eller om det var ett tydligt löfte? Tittar du på ändringar i skollagstiftningen under mandatperioden, eller förtydligande av ambitoner handar det endel om de starka elevernas rätt att få stöd hjälp och resurser.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Freudian slip
« Svar #2 skrivet: lör 4 sep 2010 18:10:28 »
Må så vara, men det var nog inte riktigt meningen att dessa planer skulle användas som valpropaganda i just Rinkeby ;)

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Freudian slip
« Svar #3 skrivet: lör 4 sep 2010 18:23:08 »
Saken är väl den att den skulle ha placerats i Danderyd och antingen har någon klantat sig och ställt den i Rinkeby alt någon gjorde ett bus och flyttade den dit....

Har sett likadana fast på andra ställen där det står samma sak men namnet på den orten...

men skoj blev det... ;)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Freudian slip
« Svar #4 skrivet: lör 4 sep 2010 21:34:19 »
Saken är väl den att den skulle ha placerats i Danderyd och antingen har någon klantat sig och ställt den i Rinkeby alt någon gjorde ett bus och flyttade den dit....

Har sett likadana fast på andra ställen där det står samma sak men namnet på den orten...

men skoj blev det... ;)

Är det sådant som kallas att vända kappan efter vinden?

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Freudian slip
« Svar #5 skrivet: lör 4 sep 2010 23:58:05 »
Förmodligen...

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Freudian slip
« Svar #6 skrivet: mån 6 sep 2010 09:10:14 »
Det är absolut inget fel på den affischen utan det skall vara så. Moderaterna ser nämligen Danderyd som det goda exemplet och det får kosta.

Det är även en jämställdhetsfråga det här med den tidigare fastighetsskatten som slog hårt mot de stackars danderydsborna. Nu finns det ett tak så denna skatt som samtidigt bytt namn till avgift. På denna punkt råder det total jämlikhet. Har du en liten ”kolonistuga” i Stockholm eller en herrgård i Danderyd så är avgiften lika. Det som oroar är att själva idén med samma ”avgift” oberoende av husets storlek känns lite kommunistisk.

Det står i alla fall inte i överensstämmelse med hur Moderaterna ser på kollektivtrafiken. Där finns det zoner och olika priser beroende på resans längd. Fast vem åker å andra sidan kollektivt i Danderyd? Det måste vara RUT-arbetare på väg från/till danderydsbornas hem för att utföra skattesubventionerade hushållsnära tjänster, städjobb helt enkelt. En reform som danderydsborna uppskattar mycket.

”Nu behöver jag inte plocka upp efter mig längre”, säger Leo, moderat politiker boende i Danderyd och fortsätter:. ”Det gör numera Natallia från Lettland.  Inte bara det hon reser ända från Riga för att få göra det. Det betyder att min livskvalité har ökat betydligt. Nu kan jag spendera mer tid på golfbanan på somrarna och på vintern blir det poker med grabbarna. Det är sånt här som våra skattepengar skall användas till, det ger effekt direkt. Vi borde se det som U-hjälp och på det sättet ta det från den budgeten och sänka skatterna.” 

Leo fortsätter: ”En dag när jag satt på toaletten och filosoferade så tänkte jag: Tänk om jag slapp torka mig i ändan. Undrar om det är att klassa som hushållsnära tjänst om Natallia torkade ändan på mig? Jag vill ju inte stå där med hela kostnaden själv utan det är ju inte mer än rätt att det allmänna är med och bekostar detta, eller hur?”