Allmänt > Fria diskussioner
Jag har fått ett brev!!!!
Reggis:
Gissa vad jag har fått? Jo ett brev från Burklund. â€Framtiden börjar i klassrummetâ€, skriver han som rubrik på brevet, i blått med min adress på och allt. Han verkligen bryr sig Burklund , brevet känns så personligt.
Undrar vad han menar med rubriken? Är det någon sorts samordning mellan skolan och BB han tänker sig. Skall man åka till skolan och föda barn? En besparing kanske och så kan ju barna börja i skolan direkt, låter kostnadseffektivt. Får mig att tänka på något jag läst om hur det var i Tyskland under nazitiden. Då satte man så gott som nyfödda i skolan för att uppfostras till lydiga nazister. Skall vi nu få en svensk motsvarighet, kommer säkert att kallas â€burkabarnâ€, Burklunds egen armé med trogna Folkpartister.
I brevet skriver han också att det är bättre att en ungdom får ett lärlingsjobb med lägre lön än att gå arbetslös med socialbidrag. Men han talar inte om för vem det är bättre. Är det för arbetsgivarna som kan få gratis arbetskraft det är bättre eller för kommunerna som slipper socialbidragskostnaden. Det kan ju inte vara för lönearbetarna det är bättre i alla fall när man dumpar lönerna.
Till sist så talar han om att han behöver min röst. Det är alltså inte mig han behöver utan min röst. Han till och med hoppas på den. Ja, hoppet är det sista som överger människan.
Nastamuumio:
Naturligtvis duger det inte längre att skicka brev om man vill nå fram och vinna
väljarnas gunst.
Stockholmare blir ju brevbombade varje vecka med allsköns önskemål, inte minst mäklarnas glättiga broschyrer där de tycks ha köpare till varenda lägenhet i stan.
Nej, det krävs mer tidsanpassade grepp för att nå fram.Speciellt i en storstad där alla
alltid är på väg någonstans.De mest listiga överväger inte ens telefonabonnemangs-
försäljarnas burdusa taktik att hejda folk i galleriorna.De dyker bara upp hemma hos dig, utan att ens knacka på.Imorse bara låg hon där på min dörrmatta tillsammans med DN.
Trodde först det var nåt PR-jippo för Idol eller Darling, men så såg jag att det var Maria.
Kommer alltid att tänka på Alex Forrest när jag ser henne och hon var ju inte direkt buskablyg av sig.
Alltså kommer jag därför att agera vandrande reklampelare för Maria Wetterstrand fram till valet, minst.
Miljöpartiet har väl knappast gjort sig kända för en personkult så om nån frågar mig
kommer jag svara att det är den bästa skådespelerska Dramaten aldrig haft.
Ty hon har en ruggig närvaro och äter tevekameror den här tjinonan.
Innehållet i MP´s politik kan vi debattera nån annanstans.
Wanja:
Apropå lärlingslön: http://www.folkpartiavdraget.se/
Det ska alltså gälla upp till 23 års ålder och vad jag förstår så är det inte ett försenat/tidigt aprilskämt.
Gila:
Miljöpartiet lockar med "Traditionell kinesisk medicin" i sitt program för landstinget....trovärdigt med icke evidensbaserad sjukvård...NOT!
Reggis:
Säga vad man vill om Maria Wetterstrand och miljöpartiets politik men hon är i alla fall alltid påläst när hon yttrar sig. Hennes motsats är Maud Olofsson där det inte verkar finnas så mycket tänk bakom orden. Hon kan ju faktiskt komma med vilka påståenden som helst. Ett av hennes â€bättre†är att sänkta löner skapar fler anställningar. Sänkta löner ger lägre köpkraft och har vi lägre köpkraft så köper vi mindre och ja det kan ni räkna ut själva att då behövs det färre anställningar.
När man hör Centerns andra stjärna, Andreas Carlgren, får jag alltid en känsla av att det finns en sufflör i närheten som viskar vad han skall säga i en hörsnäcka. Fast sufflören eller Andreas verkar ha begränsad hörsel. Det hela blir rätt absurt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion