Allmänt > Fria diskussioner
Sverige 2010
Wanja:
http://wanjasvarjehanda.bloggplatsen.se/2010/09/16/3579680-i-ett-blatt-sverige-2010/
Reggis:
Instämmer i det mesta du skriver men framför allt det här med samma mall. Förutom det direkt ekonomiska straffet som drabbat cancersjuka, barn till ensamstående mammor, etc så får vi ett tråkigt samhälle där pengarna regerar. Inget friår för de som vill pröva nytt utan "bed och arbeta" i gammal-lutteransk anda. Sverige håller på att förvandlas till någon sorts Gulag helt fixerat på att arbeta. Även kulturen skall vara en del av marknadskrafterna.
Vi pratar om fanatism, talibaner, men verkar helt blinda när motsvarande företeelse uppträder här i Sverige. Alliansen är bara ett gäng med arbetstalibaner vars strävan är att förvandla Sverige till ett arbetsläger av retromodell inspirerat från det nedlagda Sovjetunionen.
Jag blir mörkrädd när jag hör Göran Hägglund, denna "rolighetsminister", prata om "Den vanliga människan". Jag ställer mig genast frågan: Vad är den ovanliga människan? Finns det ingen plats för olikheter.
Wanja:
Nix, det får bara finnas robotar och absolut ingen plats för empati och nytänkande. Problemet med robotar är att det sällan är de som kommer med nya idéer. Detta gör att när väl alla sjuka dött ut är det bara att springa i ekorrhjulet, ty ingen finns längre kvar som hittar vägen ut eller ser ett alternativ.
Men de som finns kvar får ju låg skatt och det är tydligen huvudsaken.
Jag kan fortfarande inte låta bli att se en skrämmande likhet med vad som hände för 70 år sedan.
Reggis:
Ja, och i Frankrike jagar man romer precis som nazisterna gjorde under andra världskriget. Tycker det var tufft av den här Engelska kommissionären att ryta till, heder åt henne.
Men var är vår kommissionär, Burklunds partikamrat och ansvarig för migration inom EU Cecilia Malmström? Denna fega karriärpolitiker har inte öppnat munnen hittills. Annars brukar det komma en hyllningssvada till EU och Euron så fort hon öppnar munnen. Kan vi hoppas på att hon blivit stum? För inte kan det väl vara så att hon gjort övervägandet att här gäller det att tiga av karriärstrategisk skäl.
Man skäms att som Svensk representeras av denna, jag höll på och skriva person, stjärtslickare i EU-kommissionen. Men vad kan man förvänta sig av en partikollega till Burklund.
Wanja:
12 timmar kvar tills vallokalerna stänger - 12 timmar kvar att göra din röst hörd...
http://wanjasvarjehanda.bloggplatsen.se/2010/09/19/3591636-no-man-or-woman-is-an-island-idag-visar-sig-det-sanna-sverige/
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion