Författare Ämne: Sverige 2010  (läst 3948 gånger)

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Sverige 2010
« Svar #1 skrivet: fre 17 sep 2010 08:04:58 »
Instämmer i det mesta du skriver men framför allt det här med samma mall. Förutom det direkt ekonomiska straffet som drabbat cancersjuka, barn till ensamstående mammor, etc så får vi ett tråkigt samhälle där pengarna regerar. Inget friår för de som vill pröva nytt utan "bed och arbeta" i gammal-lutteransk anda. Sverige håller på att förvandlas till någon sorts Gulag helt fixerat på att arbeta. Även kulturen skall vara en del av marknadskrafterna.

Vi pratar om fanatism, talibaner, men verkar helt blinda när motsvarande företeelse uppträder här i Sverige. Alliansen är bara ett gäng med arbetstalibaner vars strävan är att förvandla Sverige till ett arbetsläger av retromodell inspirerat från det nedlagda Sovjetunionen.

Jag blir mörkrädd när jag hör Göran Hägglund, denna "rolighetsminister", prata om "Den vanliga människan". Jag ställer mig genast frågan: Vad är den ovanliga människan? Finns det ingen plats för olikheter.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Sverige 2010
« Svar #2 skrivet: fre 17 sep 2010 08:20:58 »
Nix, det får bara finnas robotar och absolut ingen plats för empati och nytänkande. Problemet med robotar är att det sällan är de som kommer med nya idéer. Detta gör att när väl alla sjuka dött ut är det bara att springa i ekorrhjulet, ty ingen finns längre kvar som hittar vägen ut eller ser ett alternativ.
Men de som finns kvar får ju låg skatt och det är tydligen huvudsaken.

Jag kan fortfarande inte låta bli att se en skrämmande likhet med vad som hände för 70 år sedan.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Sverige 2010
« Svar #3 skrivet: fre 17 sep 2010 13:08:12 »
Ja, och i Frankrike jagar man romer precis som nazisterna gjorde under andra världskriget. Tycker det var tufft av den här Engelska kommissionären att ryta till, heder åt henne.

Men var är vår kommissionär, Burklunds partikamrat och ansvarig för migration inom EU Cecilia Malmström? Denna fega karriärpolitiker har inte öppnat munnen hittills. Annars brukar det komma en hyllningssvada till EU och Euron så fort hon öppnar munnen. Kan vi hoppas på att hon blivit stum? För inte kan det väl vara så att hon gjort övervägandet att här gäller det att tiga av karriärstrategisk skäl.

Man skäms att som Svensk representeras av denna, jag höll på och skriva person, stjärtslickare i EU-kommissionen. Men vad kan man förvänta sig av en partikollega till Burklund. 

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Sverige 2010
« Svar #4 skrivet: sön 19 sep 2010 07:57:04 »
12 timmar kvar tills vallokalerna stänger - 12 timmar kvar att göra din röst hörd...
http://wanjasvarjehanda.bloggplatsen.se/2010/09/19/3591636-no-man-or-woman-is-an-island-idag-visar-sig-det-sanna-sverige/

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Sverige 2010
« Svar #5 skrivet: mån 20 sep 2010 13:46:49 »
Ja det blev fyra år till med visionslös plånbokspolitik . Lågvattenmärket var nog Villaägarnas annonsering med en arm som sträckte sig upp ur undergjorden för att norpa en Djursholmsvilla mitt framför ögonen på den skräckslagna direktören. Man tar sig för pannan.

Sen var det Sverigedemokrater. Fast där förstår jag inte hallojset. Inte för att det är någon fördel att dom finns där men skillnaden till Kristdemokrater och Centern är hårfin. Samma inställning till människor, verklighetens folk. Andra kan minsann leva på svältlön (lärlingslön) för det gäller inte oss.

Personligen kan jag bara konstatera att jag även i fortsättningen får min barnflicka subventionerad med 100.000 kr per år (för 2 personer) samt även fortsättningsvis erhåller ett vårdnadsbidrag på 3.000 kr i månaden. Tack Alliansen. Det är så roligt när de som verkligen behöver det får stöd. Vårdnadsbidraget räcker nästan till min fuktkräm, tack, tack och tack igen Göran Hägglund. 

Nu ställer jag ytterligare förhoppningar till Maud. Lägre moms när jag går till frisören låter fint. Kan man även tänka sig att höja beloppet, 50.000 kr per person är lite snålt och vi har ju hört att det kostar inget. Varför skall det då finnas ett tak? Alliansen vet vad en arbetsskygg person som bara lever på avkastning från investeringar behöver. Ja nu när politikens kärna har blivit den egna plånboken är det väl bara att anpassa sig och kräva mer för egen del. Jag vill ha mer pengar på mina konton.

Varje dag går jag upp ur sängen och ber en bön för att mina konton, avkastningen samt låga skatter. Det är sånt som ger en ett innehållsrikt liv. Jag avslutar med några ord om att mannan måtte regna över mig och de som mig nära står. För vad vore livet om inte saldot på ens konton växte. Inte för att jag behöver alla pengar men jag är så jävla snål att jag unnar ingen annan en spänn.   

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Sverige 2010
« Svar #6 skrivet: mån 20 sep 2010 22:06:24 »
Ja jävlar...4 år till..

Göran Hägglund blir nog glad om du spenderar 3000:- på fuktkräm, han lägger själv säkert liknande summor på sitt utseende, sällan har det funnits någon som är så kokett och glad i speglar i regeringen.

Han måste ha älskat kampanjen med djuren.
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

semlan

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Sverige 2010
« Svar #7 skrivet: tis 21 sep 2010 08:46:14 »
4 år till....
och med ett parti med sina rötter i nazismen som vågmästare...

Illa, jag mår illa! :P

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Sverige 2010
« Svar #8 skrivet: mån 27 sep 2010 22:31:56 »
Semlan, Sverigedemokraterna är ju inte värre än Kristdemokraterna, verklighetens folk. De tycker lika i de flesta frågor bland annat i fråga om homosexuella. Centern är också en hemvist för främlingsfientliga själar. Glöm inte Centern i Sjöbo.

Att Sverigedemokraterna kom in är ingen överraskning för mig. Ingen politiker från de etablerade partierna har diskuterat deras politik. Det enda man gjort är att komma med floskler och satt etiketter på dom. Ingen har besvärat sig med att analysera vad begränsning av invandring innebär. Vad händer inom till exempel sjukvården om alla invandrare där packade resväskan och åkte? Hur ser befolkningspyramiden i Sverige ut utan invandring? Det finns många argument och fakta som talar mot Sverigedemokraterna men har man besvärat sig med att svara? Nej, man har trogen sitt väljarförakt hasplat ur sig etiketter och tillmälen men inget som bygger på fakta.

Varför har partierna gjort det? Jo för man vågar inte stöta sig med väljargrupper. Det är bäst att hålla käften. Det verkar farligt jag kanske tappar en röst om jag säger att jag är för invandring. Fast att kalla ett parti för något tillmäle det kan jag göra för det skrämmer inga väljare. Nej den egna platsen vid köttgrytan det är viktigast.

Nej nu skall vi inte gnälla utan önska Reinfeldt och hans kommande regeringskollegor lycka till i sina strävanden att sänka skatterna och subventionera tjänster för behövande som mig.  Snar har man lyckats göra hela svenska folket till ett gäng med arbetsmyror vars enda nöje är att flytta pengar mellan olika fonder på kvällarna efter jobbet. Snart kommer det TV-program som heter kvällsmys med SEB, Fondavdelningen, etc.

För övrigt är det bara att konstatera att akutsjukvården i Stockholm har havererat fullständigt. En väninna till mig fick sitta och vänta med magsmärtor i 26 timmar på akuten innan hon fick träffa en läkare. Notera, sitta, för det fanns inga bårar eller sängar tillgängliga. Fru Reinfeldt som ansvarar för detta, drar sitt strå till stacken. Med sådan service så kommer bara döende att ta sig till akuten. Det gäller att avskräcka folk från att utnyttja sjukvården, då kan skatten sänkas ytterligare.