Glas > Svenskt glas

Punsch(?)mugg, Gullaskruf

(1/3) > >>

Moses:
Kan någon berätta något om dessa muggar? Tunt glas med slipad kant, höjd 6 cm, diameter 5 cm, alla sex har etiketten kvar, så sannolikt är de oanvända. Skall sälja dem så småningom, men det skulle vara kul att veta mera om dem

engelsson:
Så vitt jag vet så e detta Gullaskrufs glöggmuggar

Moses:
Mitt antagande om punschmugg grundar sig på muggens ringa storlek....fylld upp till kanten drar den 0,75 dl. Litet russin och mandel, ja, då finns det nästan inte plats för någon glögg :).

engelsson:
Ok..ja då vet jag inte..vi har dem hemma..o använder dem som glöggmuggar.. Har sett en tråd på nåt forum om dessa..där det fanns en bild på en hel radda olika liknande glas från Gullaskruf i olika storlekar o användningsområden..  B la Sangria glas irish coffe te o glögg o även kaffeglas..

ada:

--- Citat från: engelsson skrivet ons 22 sep 2010 12:16:54 ---Ok..ja då vet jag inte..vi har dem hemma..o använder dem som glöggmuggar.. Har sett en tråd på nåt forum om dessa..där det fanns en bild på en hel radda olika liknande glas från Gullaskruf i olika storlekar o användningsområden..  B la Sangria glas irish coffe te o glögg o även kaffeglas..

--- Slut citat ---
Den bilden har jag sparat, med anteckningen att dessa är till glögg, om jag noterat rätt

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion