Författare Ämne: Har du mycket saker hemma?  (läst 4423 gånger)

Nordisk1

  • Gäst
Har du mycket saker hemma?
« skrivet: fre 24 sep 2010 10:53:26 »
Har du huset fullt av prylar? Vill du få Gratis proffshjälp att sälja dina saker och få ordning och reda hemma?

Sök till TV4 Plus nya program Sälj eller Släng och få hjälp nu!

Skicka din ansökan till: saljellerslang@nordiskfilm.com eller ring: 08-587 822 08.

För mer info om programmet: http://www.tv4.se/1.1756675/2010/08/25/lulu_carter_i_nya_programmet_salj_eller_slang

sunhill

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
    • auktionsbevakning - auktionsbevakare för tradera
SV: Har du mycket saker hemma?
« Svar #1 skrivet: ons 29 sep 2010 07:52:21 »
låter som fantastiskt roligt att se andra människor sälja sina saker. Eller?
Prova gärna min auktionsbevakare, www.auktionsbevakning.se, och traderabläddraren ropain.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Har du mycket saker hemma?
« Svar #2 skrivet: ons 29 sep 2010 12:14:04 »
Det är väl en variant av "Rent hus" där personen blev tvingad att sälja och slänga saker som denne egentligen ville behålla. Och det var oftast sådana saker som vanliga svenskar hade slängt på direkten - därav underhållningsvärdet.

gusten

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
SV: Har du mycket saker hemma?
« Svar #3 skrivet: tor 30 sep 2010 09:05:17 »
Förnedrings TV på hög och fin nivå. Rent hus hittade väl inte nån vars kaos inte berodde depression och/eller psykiska problem. Samlande sägs bero på en defekt i främre pannloben, och tydligen är min frontalskada omfattande då jag har ruggit mkt prylar hemma.
Fast kommer Tutt-Lulu hem till mig vet man aldrig hur det kan sluta....

Mika

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
SV: Har du mycket saker hemma?
« Svar #4 skrivet: lör 23 okt 2010 13:26:41 »
Förnedrings TV på hög och fin nivå. Rent hus hittade väl inte nån vars kaos inte berodde depression och/eller psykiska problem.

Jag håller fullständigt med dig. Ã… andra sidan finns det ändå folk som vill titta på sådana program och tar deras värdefulla städningtips på fullaste allvar.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Har du mycket saker hemma?
« Svar #5 skrivet: lör 23 okt 2010 14:19:42 »
Rent hus var absolut förnedringsteve på hög nivå, och inte gjorde damernas inställningar det bättre emellanåt. Allra värst var folks korkade reaktioner och uttalanden på nätet. Samtidigt vet jag att många med liknande livsituationer också fick en upplevelse av att läget inte var hopplöst bara man tog tag i det, och tog hjälp, så jag tror att det kan finnas ett annat värde än det rena underhållningsvärdet när man skrapar på ytan. Inte minst följden av alla städtips som fick de mest inredningsbitna uttala att man minsann ALLTID använt såpa och ättickssprit, fast att vi alla nog vet att det var helt utdöda gamla tips som återupptogs i programmet. Jag tror att de bidrog en hel del till att förbättra bruket av onödiga hushålsrengöringsmeddel.

Att tanken sedan väcks att man nog inte bör slänga dyrgripar utan urskiljning, eller att allt som ser ut som skräp inte är det, är ju inte långsökt, så jag välkomnar programmet och tänker absolut titta på det när det beger sig. En god underhållning om det kan bidra till återbruk och miljömedvetenhet också! En stjärna i kanten får de av mig.