Semlan, Sverigedemokraterna är ju inte värre än Kristdemokraterna, verklighetens folk. De tycker lika i de flesta frågor bland annat i fråga om homosexuella. Centern är också en hemvist för främlingsfientliga själar. Glöm inte Centern i Sjöbo.
Att Sverigedemokraterna kom in är ingen överraskning för mig. Ingen politiker från de etablerade partierna har diskuterat deras politik. Det enda man gjort är att komma med floskler och satt etiketter på dom. Ingen har besvärat sig med att analysera vad begränsning av invandring innebär. Vad händer inom till exempel sjukvården om alla invandrare där packade resväskan och åkte? Hur ser befolkningspyramiden i Sverige ut utan invandring? Det finns många argument och fakta som talar mot Sverigedemokraterna men har man besvärat sig med att svara? Nej, man har trogen sitt väljarförakt hasplat ur sig etiketter och tillmälen men inget som bygger på fakta.
Varför har partierna gjort det? Jo för man vågar inte stöta sig med väljargrupper. Det är bäst att hålla käften. Det verkar farligt jag kanske tappar en röst om jag säger att jag är för invandring. Fast att kalla ett parti för något tillmäle det kan jag göra för det skrämmer inga väljare. Nej den egna platsen vid köttgrytan det är viktigast.
Nej nu skall vi inte gnälla utan önska Reinfeldt och hans kommande regeringskollegor lycka till i sina strävanden att sänka skatterna och subventionera tjänster för behövande som mig. Snar har man lyckats göra hela svenska folket till ett gäng med arbetsmyror vars enda nöje är att flytta pengar mellan olika fonder på kvällarna efter jobbet. Snart kommer det TV-program som heter kvällsmys med SEB, Fondavdelningen, etc.
För övrigt är det bara att konstatera att akutsjukvården i Stockholm har havererat fullständigt. En väninna till mig fick sitta och vänta med magsmärtor i 26 timmar på akuten innan hon fick träffa en läkare. Notera, sitta, för det fanns inga bårar eller sängar tillgängliga. Fru Reinfeldt som ansvarar för detta, drar sitt strå till stacken. Med sådan service så kommer bara döende att ta sig till akuten. Det gäller att avskräcka folk från att utnyttja sjukvården, då kan skatten sänkas ytterligare.