Författare Ämne: Ã…rets loppisutvärdering.  (läst 2026 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Ã…rets loppisutvärdering.
« skrivet: ons 29 sep 2010 13:18:11 »
Ja nu är det höst och dags för årets lopppisutvärdering.

Jag har även i år gjort en utvärdering av de återkommande loppisar av baklucketyp som jag har besökt i sommar. Jag har värderat dem utifrån:

*Parkering, dvs att slippa leta efter parkering. 5 betyder att du alltid kan parker utan besvär, osv.
*Fyndchans, det vill säga hur stor fyndchansen är (beror på hur många handlare som är där vid uppackning och armbågar sig fram).
*Storlek det vill säga hur många säljare det är.
*Café, finns det chans till vila och prisvärdheten på caféet. Här utmärkte sig Nisse (Nilssons i Södertälje) på ett utomförträffligt sätt. Även  Snebro var bra som vanligt med goda smörgåsar. 
*Gemyt, hur är stämningen, roffighetsgrad, etc
*Prisnivå, finns där många optimistiska säljare av handlartyp
Sedan har jag summerat detta och fått nedanstående rangordning.  Poängen för storlek och fyndchans har jag tagit gånger två då de är extra viktiga.

Se bild nedan för resultatet.

För fyra år sedan vann Brottby och för tre år sen var det Himpan. För två år sen och förra året var Galoppen en solklar segrare. I år har jag inte tagit med Himpan då den numera inte är värd ett besök. Brottby har upphört så den finns inte heller med.

Segrare blev Sucken i Simrishamn trots att den saknar café och därför inte får några poäng alls på den punkten. Sucken vinner på att kvalitén på prylarna där är betydligt högre än på de övriga loppisarna. Dessutom är miljön, i ett parkområde, väldigt avkopplande.

Vilken var då årets loppis om man tar med även de icke återkommande. Det var enligt min uppfattning 2 kilometarn i Aspudden. Vi får hoppas att den återkommer, gärna till våren. Vilken succé det var.

« Senast ändrad: tor 28 okt 2010 15:33:59 av Reggis »