Författare Ämne: Riksmötets högtidliga öppnande!!!  (läst 1921 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Riksmötets högtidliga öppnande!!!
« skrivet: tis 5 okt 2010 16:16:50 »
Ja då har den nya riksdagen öppnats av HKH Calle och hans fru Silvia. Vår Statsminister har hållit tal och berättat att Sverige är ett stort land och att det finns glesbygd med lantisar också. Undrar när han kom på det? Han lovar att även lantisarna skall få del av det svenska samhällets stöd.  Regeringen kommer bland annat att föreslå en skrotningspremie på bilar som ersätts med häst och vagn på 5.000 kr samt sänkt moms på foderhavre för hästar.

Kunglig Majestäts drabanter har stormat in som vanligt och stampat i golvet. Det får ju inte vara för mycket nyheter på en gång. Utan stamp i golvet av några museiföremål hade riksdagens veteraner inte klarat av att hålla sig vakna så här länge. Framför allt fanns risken att någon kunde ha kissat på sig om inte denna väckning gjorts.

När man tittar på den nya ministerlistan så verkar den där Hatten vara mest spännande. Att göra en hatt till minister får en att tänka på de gamla historielektionerna med hattar och mössor. Finns det då någon Mössa i regeringen? Jo då, visst finns det en Mössa. Härmed utnämner jag Eskil Erlandsson, tidigare jordbruksminister och nu landsbygdsminister, till regeringens mössa.  Valet vem som skulle vara mössa var inte lätt. Eskils kalaskula till huvud, liknande en fläskmage, avgjorde till hans fördel. Han har betydligt större behov av en mössa än till exempel Andreas Carlgren. En mössa gör det även lättare att skilja hans huvud från hans mage. Annars är det välkänt att Eskil brukar kunna tala med grisar genom att släppa väder. Fast det är många i regeringen som säger att det är det enda tillfälle de förstår honom.

Till sist måste vi önska ministären Reinfeldt lycka till i sina strävanden att göra livet bättre för invånarna i Danderyd och Täby.  Lycka till.