Allmänt > Fria diskussioner

Nu är det snart jul, har ni märkt det?

<< < (2/4) > >>

Reggis:
Det blir bara mer och mer jul nu. ONOFF har kommit med sina julerbjudanden som inte finns att köpa som vanligt. Är det någon här som vet varför de alltid annonserar ut varor som inte finns? Finns de så är de i lagret så man måste fråga efter dom.

Jag förstår också taktiken, att få in mig i deras skruttiga affär och köpa något annat. Men nu har jag tröttnat på deras bluffannonser och kommer inte att låta lura mig igen. Tacka vet jag Media Markt, där finns varorna de annonserar om. Även hos El Gigant och Siba finns det en chans att köpa det som finns i annonsen. Men ONOFF verkar ta någon vara, sätta in ett lågt pris i sin katalog utan en tanke på att vilja sälja varan i fråga.

kas:
Lockpriser "REGGIE", jag tittade på Oddasat igår, en kvinna satt och handlade julklappar till sina bekanta, hon var "overlycklig" att hon hade internet, affärer låg väl 20-30 mil från hemmet, så hon sparade dagar av resor och energi med hjälp av webben. 8)

Reggis:
Lockpriser för vad? Man blir ju bara vansinnigt negativt inställd till ONOFF. Såg att de på nytt annonserade ut varor som inte fanns förra gången och de fanns inte nu heller. Vad är det för fel på ONOFF?

Fjoll:
Allt! Det är inte första gången de kör med detta trick, det verkar vara deras affärsidé. Hur de sedan kan leva på det kan man ju fundera över. Ungefär som ICA men kanske inte lika hälsofarligt för konsumenterna.

Jag har en dröm. En dag kommer ett nytt läroämne att tas i bruk fr o m förskolan. Ämnet har namnet Kristisk Konsument. Inga gamla ruttnande köttfärspaket i våra butiker, tv-apparaterna håller mer än 1 år, kläderna köps inte längre på HM där det mesta tillverkas i låglöneländer med undermåliga material för att till sist hålla ungf 10 tvättar. Ska jag fortsätta berätta om min dröm? Blommorna köps inte längre på ICA eller OBS, de vissnade ju innan man kom hem. Skorna köps i en butik där man kan skilja på plast och skinn. Var butik har sin kompetens. Nu måste jag jobba och sluta drömma...

Reggis:
Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv Fjoll. Jag blir vansinnig på de här affärerna där expediterna inte vet vad de säljer. Fast ONOFF tar priset. Jag skulle köpa en digitalkamera och var dum nog och gå in på ONOFF i Kungens kurva. När jag bad att få se ur displayen var så suckade expediten och sa att de hade inget batteri till demokameran.

Frågade om de ville att jag skulle köpa grisen i säcken? Ja vi visar det inte i alla fall. Stack till Fotomarknaden i Högdalen. Där var man hur vänliga som helst och demonstrerade inte bara den kamera jag främst tittade på utan en till som alternativ. Dröm dessutom om min förvåning när de trots denna service var betydligt billigare än ONOFF.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion