Författare Ämne: Vi som vill bli medsponsorer på Retroforum  (läst 12552 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Vi som vill bli medsponsorer på Retroforum
« skrivet: lör 23 okt 2010 09:49:45 »
Ã…terigen har vår allas Ada fått slå knut på sig för att finansiera sidan, och som hon har kämpat under tiden vår förra sida var hackad och kraschad; vi som har kunnat följa hennes vedermödor på facebook, som hon stått ensam med den senaste veckan; vet precis hur hon har kämpat.

Det kostar att driva retroforum, inte många kronor, och är vi några stycken som drar vårt strå till stacken blir ingen av oss fattiga. Men inte skall hon behöva sälja grunkor på tradera och liknande för att ha råd att ha sidan kvar.

Så jag vill vara med och bekosta sidan. Vilka mer vill vara med? Blir vi många, så det blir lite pengar över i sista ändan; kan hon säkert pynta den lite till med plats och funktioner och vad vet jag. Hon gör allt för oss vår kära Ada som vi kan lika på i vått och torrt.

Tack för att du finns Mirjam! Du är en klippa!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Vi som vill bli medsponsorer på Retroforum
« Svar #1 skrivet: lör 23 okt 2010 11:44:25 »
Ã…terigen har vår allas Ada fått slå knut på sig för att finansiera sidan, och som hon har kämpat under tiden vår förra sida var hackad och kraschad; vi som har kunnat följa hennes vedermödor på facebook, som hon stått ensam med den senaste veckan; vet precis hur hon har kämpat.

Det kostar att driva retroforum, inte många kronor, och är vi några stycken som drar vårt strå till stacken blir ingen av oss fattiga. Men inte skall hon behöva sälja grunkor på tradera och liknande för att ha råd att ha sidan kvar.

Så jag vill vara med och bekosta sidan. Vilka mer vill vara med? Blir vi många, så det blir lite pengar över i sista ändan; kan hon säkert pynta den lite till med plats och funktioner och vad vet jag. Hon gör allt för oss vår kära Ada som vi kan lika på i vått och torrt.

Tack för att du finns Mirjam! Du är en klippa!
(IRL stavas Ada Miriam :)) Tack så mycket Kikarbara, ni pratade om det på Facebook, och ni såg att jag löste webbhotellbytet med att betala för bara en månad i taget istället för ett helt år... Jag har inte tänkt ut hur man ska lägga in det än, ska man lägga kontonummer direkt i forumet?  Jag får väl konstruera en fristående sida för bidrag, och tänka ut vilket kontonummer också, har två vilande konton får se vilket som passar för sådant här bruk...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vi som vill bli medsponsorer på Retroforum
« Svar #2 skrivet: lör 23 okt 2010 12:32:26 »
Ja, nu är det fasen dags att du tar hjälp av oss här. Kan du starta ett nytt konto för retroforum så vore det kanske praktiskt. Det är inte många tior som behövs om vi är många som bidrar med liten bäck, det blir snart en stor å.

Kan du ex koppla medsponsorskap till annonser på något sätt kanske det finns företag som vill haka på. Vad har den här sidan för möjligheter i den vägen? Eller om du gör en ny medlemskategori som man kommer upp i som medfinansiär? Sånt kan också bidra till att någon vill vara med och pynta en slant. Nu är det inte rätt att du skall stå för fiolerna själv längre, vi har nog inte riktigt förstått *åtminstone undertecknad* hur det har funkat tidigare.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Vi som vill bli medsponsorer på Retroforum
« Svar #3 skrivet: lör 23 okt 2010 16:04:56 »
Som jag skrev när jag föreslog det på FB så tror jag att vi är många bland de aktiva forummedlemmarna som vill vara med och lägga en slant, sen är det ju olika vad man har råd med så det måste väl nästan vara upp till var och en. Jag anser INTE att du ska lägga upp ditt kontonummer helt öppet, efter en sådan attack som forumet just utsatts för är det väl lite onödigt att lägga ut sådana uppgifter?! Helst skulle ju inbetalningarna ske via Paypal/Paysin, men de drar ju en avgift... Jag tror nästan att det bästa är att vi som vill bidra kontaktar dig och får kontonummer, och att du endast lämnar ut det till de medlemmar som varit med ett tag.

Mariafaria

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
SV: Vi som vill bli medsponsorer på Retroforum
« Svar #4 skrivet: lör 23 okt 2010 22:17:36 »
Jag är absolut med!

semlan

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Vi som vill bli medsponsorer på Retroforum
« Svar #5 skrivet: sön 24 okt 2010 09:52:35 »
Jag också! :)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Vi som vill bli medsponsorer på Retroforum
« Svar #6 skrivet: sön 24 okt 2010 13:47:41 »
Jag tänkte göra en annan sida man klickar in sej på och får ett kontonummer om man vill sponsra men jag lägger väl kontonumret på det nya kontot jag skapade online igår (och inte kom längre), här så länge (så gör jag den sidan sedan och raderar kontonumret här):

Frivilliga bidrag till forumets drift kan lämnas till detta kontonummer, och jag föredrar nog om ni är anonyma så skriv inga meddelanden om vem som är avsändare -det känns inte som det funkar att ha nån slags hierarki mellan dem som lämnat bidrag till forumet och de som inte kan/vill:   

Swedbank:
Clearingnr: 8368-3
Kontonr: 923 252 137-8
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Vi som vill bli medsponsorer på Retroforum
« Svar #7 skrivet: mån 25 okt 2010 19:29:11 »
Slantar på väg, känns helt givet att stötta något så bra som retroforum.

/Prydnomannen
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Vi som vill bli medsponsorer på Retroforum
« Svar #8 skrivet: mån 25 okt 2010 22:29:15 »
Kan också bidra med en liten slant  :)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Vi som vill bli medsponsorer på Retroforum
« Svar #9 skrivet: tis 26 okt 2010 19:12:37 »
En liten slant från mig kommer nästa vecka :) Du Ada, kan du inte lägga upp en avdelning som enbart inloggade medlemmar har tillgång till och flytta detta inlägg dit? Tycker det känns lite obehagligt när alla kan se ditt kontonummer...

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Vi som vill bli medsponsorer på Retroforum
« Svar #10 skrivet: lör 30 okt 2010 16:09:03 »
Stort tack Nisse, inte var du blygsam direkt :)

Stort tack även ni övriga som redan betalat in, små som stora inbetalningar, utan urskilling, det känns skönt att ha en pott att ta av till nästkommande betalningar, jag har ju t ex bara betalat för en månad i stöten på nya dyrare webbhotellet så jag har snart nytta av detta.

Tittar jag tillbaka på min forumhobby så står jag på minus retroaktivt (notera: retroaktivt) också så det är väldigt väldigt roligt med bidrag.

Det är mycket välkommet med fler bidrag - även små, men helt frivilligt. Ett viktigt bidrag är också att försöka hitta de bilder på din dator som just du lagt in på retroforum och lägga tillbaka det i respektive inlägg.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Vi som vill bli medsponsorer på Retroforum
« Svar #11 skrivet: tor 2 jun 2011 14:09:52 »
Här har vi ett näringsställe i Finland som kanske kan vara aktuellt...
« Senast ändrad: tor 2 jun 2011 14:13:01 av Nastamuumio »

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Vi som vill bli medsponsorer på Retroforum
« Svar #12 skrivet: tor 2 jun 2011 14:45:16 »
Här har vi ett näringsställe i Finland som kanske kan vara aktuellt...
Nu avslöjar du var jag investerat miljonerna jag fått på sponsringen :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se