Författare Ämne: Vintage 2 die 4  (läst 16261 gånger)

Vintage2die4

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Vintage Retro Design webshop
    • Visa profil
    • Vintage 2 die 4
Vintage 2 die 4
« skrivet: lör 23 okt 2010 16:52:44 »
Om ni gillar Vintage, Retro & Design smycken så ta gärna en titt på mitt lilla hobby-projekt....en hemsida med just detta & lite till. Passa på att fynda något till din egen garderob eller bara låt dig inspireras...  ;)

www.vintage2die4.com


kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vintage 2 die 4
« Svar #1 skrivet: lör 23 okt 2010 18:05:03 »
Om ni gillar Vintage, Retro & Design smycken så ta gärna en titt på mitt lilla hobby-projekt....en hemsida med just detta & lite till. Passa på att fynda något till din egen garderob eller bara låt dig inspireras...  ;)

www.vintage2die4.com

*fniss* dina adam&eva hängen var absolut en nostalgikick! =) såna hade vi småbarn, och de kunde köpas nere i cigarrmagasinet (Iversens) som fanns nästan på hörnan mellan rantzausgade og kapelvej....

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Vintage 2 die 4
« Svar #2 skrivet: lör 23 okt 2010 18:19:46 »
Då man får leta runt för att hitta länkar jag in bild

http://www.vintage2die4.com/gallery_26.html

Jag har också nåt minne av något liknande...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vintage 2 die 4
« Svar #3 skrivet: lör 23 okt 2010 18:22:08 »
Då man får leta runt för att hitta länkar jag in bild

http://www.vintage2die4.com/gallery_26.html

Jag har också nåt minne av något liknande...

Här tänkte jag ge vår nya medlem *varmt välkommen hit!* lite skjuts på vägen och få in fler att kika på bilder ;). Men det är roligt att se fotot även här förstås!

Vintage2die4

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Vintage Retro Design webshop
    • Visa profil
    • Vintage 2 die 4
SV: Vintage 2 die 4
« Svar #4 skrivet: lör 23 okt 2010 19:06:00 »
Jaaa, jag bara älskar gamla plastsmycken! Har massor men de ska inte säljas....har dublett av Adam & Eva annars hade den inte heller legat ute på hemsidan.  ;)

Det är bara så synd att mycket att de här "enkla" smyckena är svåra att hitta i bra skick. Lekta med, älskade och sedan slängts....

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vintage 2 die 4
« Svar #5 skrivet: lör 23 okt 2010 19:08:39 »
Jaaa, jag bara älskar gamla plastsmycken! Har massor men de ska inte säljas....har dublett av Adam & Eva annars hade den inte heller legat ute på hemsidan.  ;)

Det är bara så synd att mycket att de här "enkla" smyckena är svåra att hitta i bra skick. Lekta med, älskade och sedan slängts....

*skratt* för några minuter sedan /källarröj/ skickade jag mitt älskade gula plasthjärta i läderband (av samma typ som på barnvagnarna rör-mig-inte) med testen "I Love DONNY". Ett kärt minne men nej, jag kommer aldrig ta på mig det igen och texten var väl repad, så det fick bli tippen med det. Men uj vad det slet i hjärtetrakten. Jag skulle ju gifta mig med donny, ända tills jag upptäckte att han hade blivit en gammal man. *fniss*. Tonårsidoler har bara EN plikt, och det är att ge fan i att åldras, och hör sen!  8)

Vintage2die4

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Vintage Retro Design webshop
    • Visa profil
    • Vintage 2 die 4
SV: Vintage 2 die 4
« Svar #6 skrivet: lör 23 okt 2010 19:22:24 »
Hi hi...förstår att det knep lite i hjärtetrakten.  8)

Jag har en del smycken & annat hemma som ligger här just för att man haft det när man var liten..-kan inte skiljas från det hur jag än försöker. Kan mycket väl köpa något också för det påminner om en svunnen tid.....

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vintage 2 die 4
« Svar #7 skrivet: lör 23 okt 2010 19:50:27 »
Hi hi...förstår att det knep lite i hjärtetrakten.  8)

Jag har en del smycken & annat hemma som ligger här just för att man haft det när man var liten..-kan inte skiljas från det hur jag än försöker. Kan mycket väl köpa något också för det påminner om en svunnen tid.....

Me to, me to. Jag fick sortera mormors knappar när jag var snäll. Se hur det gick?.... mycket tragisk historia det där.  ;D

Vintage2die4

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Vintage Retro Design webshop
    • Visa profil
    • Vintage 2 die 4
SV: Vintage 2 die 4
« Svar #8 skrivet: lör 23 okt 2010 19:59:22 »
*Skratt* Ã…Ã…Ã¥h...vilket bord...-jag hade blivit knäpp. Jag byter ibland knappar på koftor & så..nu för tiden är alla knappar så trista  ;)

Jag är också ute ibland med mina smycken..blev insprerad att ta några bilder nästa gång jag med.   :P

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vintage 2 die 4
« Svar #9 skrivet: lör 23 okt 2010 20:01:26 »
*Skratt* Ã…Ã…Ã¥h...vilket bord...-jag hade blivit knäpp. Jag byter ibland knappar på koftor & så..nu för tiden är alla knappar så trista  ;)

Jag är också ute ibland med mina smycken..blev insprerad att ta några bilder nästa gång jag med.   :P

Jag har bara knappar från gamla lager, så uppstår behovet så BARA hör av dig. Du kan se lite ex på tradera: http://www.tradera.com/butik/bortbytingen%40/search/ fast det är bara ett litet litet urval. Givetvis gör jag stora blandloter med ;). Stora kappknappar från femtio-sextiotalet har jag inte ens lagt upp på tradera, silly me, men även sådana finns ex.

Vintage2die4

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Vintage Retro Design webshop
    • Visa profil
    • Vintage 2 die 4
SV: Vintage 2 die 4
« Svar #10 skrivet: lör 23 okt 2010 20:16:56 »
Ska kolla genast!

Har du mycket i rosa? Letar febrilt just nu efter dimrosa knappar, modell större...

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vintage 2 die 4
« Svar #11 skrivet: lör 23 okt 2010 20:20:32 »
Ska kolla genast!

Har du mycket i rosa? Letar febrilt just nu efter dimrosa knappar, modell större...

maila mig istället, jag har en stor dimrosa kappknapp, som jag vet att jag har hemma (dvs inte i min lokal)
och kan mäta under kvällen. bortbytingen@telia.com

Vintage2die4

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Vintage Retro Design webshop
    • Visa profil
    • Vintage 2 die 4
SV: Vintage 2 die 4
« Svar #12 skrivet: lör 23 okt 2010 20:24:35 »
Done!  ;D

nilit55

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
SV: Vintage 2 die 4
« Svar #13 skrivet: lör 23 okt 2010 22:12:17 »
Hi hi...förstår att det knep lite i hjärtetrakten.  8)

Jag har en del smycken & annat hemma som ligger här just för att man haft det när man var liten..-kan inte skiljas från det hur jag än försöker. Kan mycket väl köpa något också för det påminner om en svunnen tid.....

Me to, me to. Jag fick sortera mormors knappar när jag var snäll. Se hur det gick?.... mycket tragisk historia det där.  ;D

Oj, knappar! Vem ska överta mina knappar? För mig började det med mammas knappskrin, som jag för övrigt har i min ägo också.

http://www.argus.nu/medlem.php?Aktion=Presentation&Medlem=bertha&TextID=20050615
« Senast ändrad: lör 23 okt 2010 22:25:37 av nilit55 »

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vintage 2 die 4
« Svar #14 skrivet: lör 23 okt 2010 23:54:19 »
Hi hi...förstår att det knep lite i hjärtetrakten.  8)

Jag har en del smycken & annat hemma som ligger här just för att man haft det när man var liten..-kan inte skiljas från det hur jag än försöker. Kan mycket väl köpa något också för det påminner om en svunnen tid.....

Me to, me to. Jag fick sortera mormors knappar när jag var snäll. Se hur det gick?.... mycket tragisk historia det där.  ;D

Oj, knappar! Vem ska överta mina knappar? För mig började det med mammas knappskrin, som jag för övrigt har i min ägo också.

http://www.argus.nu/medlem.php?Aktion=Presentation&Medlem=bertha&TextID=20050615

 ;D Akta dig, det börjar med ett knappskrin och slutar med ett lager. *asg*