Författare Ämne: Snart är det jul!!  (läst 3003 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Snart är det jul!!
« skrivet: ons 27 okt 2010 15:27:29 »

Hallå, nu är det bara 240 dagar kvar till midsommar. Visst är det positivt. Det är bättre än i går för då var det 241 dagar kvar. Annars kan vi glädja oss åt att polisen får utvidgade möjligheter att spionera på oss. Beatrice Ask har kommit på att det skall vara tillåtet att avlyssna och se vad du gör på nätet om det du gör kan ge böter. Visst är det förträffligt att polisens resurser prioriteras till att leta upp eventuella fildelare på nätet.

Att få till en vapenlagstiftning som motsvarar de krav som är nödvändiga nu när gränserna har öppnats mot Balkan är inget Beatrice prioriterar. Nej, enligt henne är det fildelning och fortkörning som är det värsta en person kan ägna sig åt. Jo det finns en sak till, att röka på, det är ett helvetiskt brott. Att brottet bara existerar i Sverige och Nordkorea är inget som Beatrice tycker är konstigt.

Ã…tgärderna för att stödja Sverigedemokraterna fortsätter med oförminskad styrka. Nu är det Nobelstiftelsen som drar sitt strå till stacken. Genom att, som enda partiledare, inte bjuda in Jimmy Ã…kesson till Nobelfesten får Sverigedemokraterna på nytt en särställning. Det är bara att gratulera Jimmy Ã…kesson till ytterligare en politisk framgång. Det verkar som Nobelstiftelsen inte känner till att de flesta medborgare inte är inbjudna och nu blir Jimmy Ã…kesson en av folket. De övriga blir i samma andetag etablissemanget, grattis till ett urkorkat beslut. Men det är väl sådana beslut man får när besluten fattas i en herrklubb.

Det verkar som Moderaterna dras till lukten av olja. Först har vi Calle Bildt och Lundin Oil och nu Shell och Sofia Arkelsten. Shell står bakom något av de värsta ”övergreppen” som skett på naturen. I Nigeria läcker det ut olja i en sån omfattning att de utsläpp som BP orsakade i Mexikanska Golfen kommer att framstå som pysläckor. Shell vill också borra på Österlen i Sverige. Något som med tanke på hur de skött sig i Nigeria är ytterst tveksamt. Sverige borde ställa krav på att de städar upp efter sig i Nigeria innan de tillåts borra här.

Men Shell de vet hur man gör. Det finns alltid en Moderat till salu för deras intresse och billigt blev det. En enkel bjudresa och Moderaternas tidigare taleskvinna i miljöfrågor och nuvarande partisekreterare blev mycket positivare till Shell och oljeindustrin. Det bekräftar bara vad jag alltid trott. Allt är till salu bara priset är det rätta.

I Expressen får vi veta att Pernilla Wahlgren tränar rumpan varje dag. Det gör även jag och alla andra som inte lider av förstoppning. Hon har också en boll med en pinne i. Vad hon gör på den vill jag inte berätta här.


Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Snart är det jul!!
« Svar #1 skrivet: ons 27 okt 2010 21:32:28 »
:) Saknar återigen en "gilla-knapp"! Reggis, snälla rara söta hiskeliga onda, please, anslut dig till vänkretsen på Facebook!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Snart är det jul!!
« Svar #2 skrivet: ons 27 okt 2010 23:26:45 »
:) Saknar återigen en "gilla-knapp"! Reggis, snälla rara söta hiskeliga onda, please, anslut dig till vänkretsen på Facebook!
Och nu saknar jag en gillaknapp för Wanjas inlägg som försöker få dig att ansluta dig till oss på facebook. Man BEHÖVER inte starta ett konto i sitt eget namn....

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Snart är det jul!!
« Svar #3 skrivet: tor 28 okt 2010 14:45:18 »
Tack, tack, jag har förslaget under övervägande.