Författare Ämne: Valfriheten är viktigt!!  (läst 2545 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Valfriheten är viktigt!!
« skrivet: mån 1 nov 2010 14:46:09 »
Ja våra modiga soldater slåss i främmande land för afghanernas rätt att få bli torterade och fängslade av olika sekter i stället för ”bara” av Talibaner. Det är en valfrihetsfråga låter vår utrikesminister Calle Bildt hälsa. ”Det vore en skam att överge det afghanska folket så att de bara kan bli torterade, fängslade och avrättade av talibaner. Olika religiösa grupperingar bör få tortera varandra också. Det är därför det är så viktigt att vi finns kvar i Afghanistan för att säkerställa denna mångfald.” Ja visst är det värt många milliarder av våra skattepengar att säkerställa denna mångfald inom torterandet i Afghanistan.

Personer som missbrukar anabola steroider blir ofta aggressiva och begår våldsbrott. Många av de värsta misshandelsbrotten med dödsfall som resultat har begåtts av personer som missbrukar anabola. Det tar också många år innan en missbrukare av anabola blir återställd och ofta blir det kroniska följder av missbruket.

Är det någon som har hört talas om någon som misshandlat någon efter att ha rökt på? Nej det förekommer inte. Oftast så leder det till att personerna äter godis, får skrattanfall och till sist somnar in för att vakna helt återställd efteråt. Inga vetenskapliga undersökningar har kunnat påvisa några men efter att en person har puffat.

Det intressanta är att missbruk av anabola steroider är i stort sett inte brottsbelagt trots faran för omgivning och missbrukaren själv. Däremot ger användande av cannabis i många fall fängelse. Att smuggla och sälja anabola ger bara bråkdelen av det straff som motsvarande hantering av cannabis ger.

Det är som om man skulle få lägre böter för fortkörning ju fortare man kör. Kommer du upp i 200 km så blir det så gott som straffbefriat. Så tokig är den svenska narkotikalagstiftningen.

I Göteborg har vi haft en fläkt av den stora världen, TERRORISTER. Man sparkar in dörren hos sovande barnfamiljer, brottar ner föräldrarna inför skrikande barn och anhåller personer på i stort sett inga grunder alls. Nu har den inkompetenta Göteborgspolisen fått släppa de anhållna. Ingemar Johansson, polismästare i Västra Götaland låter hälsa: ”Det var kul så länge det varade. Det är ju alltid roligt att stå i centrum för media. Man känner sig sååå betydelsefull.”



Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Valfriheten är viktigt!!
« Svar #1 skrivet: mån 1 nov 2010 16:57:48 »
Ja nu har man spårat de som kom med bombhotet. Hotet kom från polishuset i Luleå. Råder det sådan konkurrens mellan de olika polisdistrikten att man bombhotar varandras områden? Det finns även källor som säger att det är Göteborgspolisen som ligger bakom skottlossningen i Malmö. De är där och skjuter sådana som de misstänker är terrorister.

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Valfriheten är viktigt!!
« Svar #2 skrivet: mån 1 nov 2010 21:15:10 »
Omröstningen i Californien är imorgon, de ska rösta om huruvida marijuana ska bli lagligt att inneha och använda i mindre mängd för privatpersoner.
 
Californien sätter ofta trenden i många sammanhang för hela USA.

Jag får önska alla JA-sägare lycka till.
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x