Författare Ämne: Regeringens storsatsning, 45 millioner, minskar antalet hemlösa med två.  (läst 2206 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil

Ja på Haiti gör FN äntligen något åt den katastrofala situationen. Man har börjat sprida kolerabakterier bland flyktingarna. Genom att minska antalet hemlösa efter jordbävningen via spridning av kolera hoppas FN få ett hanterligt antal drabbade att hjälpa. Just nu är det för många så hjälpen räcker inte.

Socialminister Göran Hägglund har åkt till Haiti för att studera metoden. Ja kan vi införa något liknande inom åldringsvården så att antalet vårdobjekt minskar kan detta öppna dörrarna för ytterligare skattesänkningar. Fast jag hade nog tänkt mig en något exklusivare bakterie för våra äldre än kolera. Jag är inne på malaria, det får en att tänka på semesterresor. Vi får hoppas att det inte är kostsammare med malaria för är det så blir det kolera även här. Det finns en smärtgräns för hur mycket vi kan kosta på oss när det gäller åldringar.

På löpsedlarna kan man läsa om hur ett par har tagit sig ur hemlöshetens helvete. Äntligen får Viktoria och Daniel lämna hemlösheten och flytta in i sitt slott. Av detta kan vi se att hemlöshet kan drabba vem som helst, även kronprinsessor.  Men det är skönt att det ordnat sig för dessa två. Nu behöver vi inte oroa oss för dem i alla fall.

Samtidigt som det ordnat sig för det tidigare hemlösa kronprinsessparet så kan vi konstatera att det är en fnurra på tråden mellan Kungen och Drottningen. Enligt uppgift så skall Drottningen ha varit djupt besviken på att inte fått ha varit med på kungens fester. Nu hämnas hon genom att vägra delta vid utdelningen av Prins Eugenmedaljen. Enligt obekräftade källor så är kungen förtjust över det för det ger honom möjligheten att festa om ordentligt nu när Drottningen stuckit till Belgien.