Författare Ämne: Fördumningen fortsätter….  (läst 2757 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Fördumningen fortsätter….
« skrivet: tor 18 nov 2010 16:58:27 »
På en kvällstidnings löpsedel kan man idag läsa att Pernilla är besviken. Jaha, Pernilla är besviken. Vem faan är Pernilla vars besvikelse har sådant intresse att det är värd ett löp i en av Sveriges största dagliga tidningar?

Nyfiken som jag är tittade jag till Expressen på nätet när jag kom hem och konstaterade att Pernilla är en deltagare i någon form av TV-underhållning som heter ”Bonläpp söker fru”. Vilken nyhet, vad intressant, det är verkligen värt ett löp.

Jag såg att Henrik hade spermafläckar på sina byxor i morse eller i alla fall kunde det vara det. Nu Expressen kan ni spekulera fritt. Var det spermafläckar på Henriks brallor eller hade han spillt av frukosten. Om det nu var spermafläckar var dessa resultatet av ett samlag eller inte? Vill bara påpeka att hans fru är borta på tjänsteresa enligt en granne. Fast han kan ju ha fått fläckarna genom att ta saken i egna händer. Dags att Expressen går till botten med det här. Förväntar mig en hårdrapportering runt Henrik och hans fläck.

Min frågeställning är: Har kvällstidningarna gett sig fasen på att fördumma den svenska befolkning så att vi uppfyller kriteriet ”Die dummen Schweden”. Denna så kallade nyhet är varken intressant eller viktig utan bidrar bara till de allmänna strävandena efter att fördumma Sveriges befolkning till neandertalnivå som just nu pågår via media.

Däremot fanns det inget löp på den nyhet som verkligen är intressant och berör det Svenska folket. Är Euron ett feltänk som aldrig kan fungera? Vi var många som påstod det i samband med folkomröstningen om EMU och majoriteten av Sveriges befolkning röstade klokt nog nej. Det var då vår nuvarande EU-kommissionär, Cecilia Malmström sa, ”Svenska folket röstade fel”. En ödmjuk dam den här Cecilia. Sveriges folk var enligt henne inte kompetenta till att avgöra en sån här fråga utan det skulle experter som hon göra åt oss, tack så mycket.

I samband med ”Irlandskrisen” har det nu visat sig att om ett land inte går i takt med övriga länder inom Eurozonen kan hamna i ekonomisk kris utan att missköta sina finanser. Irland hade behövt höja räntan för att bromsa upp det finansiella systemet. Samtidigt fanns det Euroländer med det motsatta behovet. Resultatet blev dagen kris som är helt orsakad av Euron. Det är något att minnas när våra politiker kommer att försöka locka oss in i detta Euroträsk igen. Fast jag tror nog att Euron snart är borta.