Författare Ämne: Jag är bekymrad...  (läst 4295 gånger)

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
Jag är bekymrad...
« skrivet: lör 27 nov 2010 09:11:57 »
...allvarligt bekymrad, över detta forums öde. Det verkar som om forumet håller på och dör sotdöden. Aktiviteten hos deltagarna har  avtagit markant, i synnerhet efter "inbrottet." Eller,  överreagerar jag? Kanske alla är upptagna av julförberedelser mm?
Någon annan som har synpunkter?

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Jag är bekymrad...
« Svar #1 skrivet: lör 27 nov 2010 12:35:59 »
Jag är av samma uppfattning, efter problemen känns forumet helt öde. Jag är dock rätt övertygad om att detta beror till största delen på att alla bilder försvunnit, det blir ju liksom inte så intressant att läsa om saker man söker upp om man inte ser vad det är. Bildgooglingar funkar ju inte heller på dessa objekt.
Därför är det av yttersta vikt att alla hjälps åt att lägga in sina bilder på nytt! Jag har själv inte hunnit göra det ännu men kommer sätta igång snart efter butiksflytten.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Jag är bekymrad...
« Svar #2 skrivet: lör 27 nov 2010 12:53:32 »
Det är bara att skriva på, folk hittar hit via google, våldsam trafik är inte att vänta med de bekymmer som varit, som förstås också oroat medlemmar.

Vi behöver lite till mans komma ihåg att skriva om loppisfynd och föra vissa diskussioner på retroforum istället för facebook...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Jag är bekymrad...
« Svar #3 skrivet: lör 27 nov 2010 23:03:15 »
Kan bara säga att jag är kvar. Dock har jag väl inte tillfört mycket på sista tiden, på grund av orsak är jag väl inne i nån slags svacka nu, men jag brukar kolla av lite då och då iaf. Sen får jag väl i ärlighetens namn säga att forumet har dragit iväg lite åt ett håll som inte passar just mina intressen, det är mycket möbler och textil och det intresserar mig väldigt lite. Men men, ett forum blir ju vad man gör det till, förhoppningsvis så ordnar saker och ting upp sig snart så jag kan bli lite mer aktiv.

Tallen

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
    • Porslinsbloggen
SV: Jag är bekymrad...
« Svar #4 skrivet: mån 29 nov 2010 16:20:53 »
För min del är det en kombination av faktorer, tidsbrist, lite att fråga om, lite om "mina" ämnen, saknade bilder (har inte haft tid att lägga in mina egna ens...)

Jag försöker dock att svara på det som dyker upp av intresse, läser när det kommer nya inlägg och så i alla fall  :)

Jag håller dock med Ada att vissa saker hamnar på andra ställen som FB, men det är ju mer specifika intressegrupper för min del, inte så många frågor eller svar egentligen, orgier av bilder mest, så egentligen är det ingen som missar nåt, det mesta har jag publicerat på bloggen och i forumen redan. Ja just det, bloggen ja, där hamnar en del förstås, mina loppisrundor mest...

Apropå inlägg så ska jag vid tillfälle lägga in en rad vaser som jag inte identifierat, där blir det nåt att bita i!

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Jag är bekymrad...
« Svar #5 skrivet: tis 30 nov 2010 09:46:10 »
Tidsbrist i mitt fall men det ligger säkert något i det att bilder som inte finns drar ned intresset. Vi får göra ett ryck och återställa några...
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x