Författare Ämne: Inget är heligt för USA!!  (läst 2372 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Inget är heligt för USA!!
« skrivet: mån 6 dec 2010 16:40:25 »
Ja nu kan man läsa om att USA tycker att vår Utrikesminister Carl Bildt är en medelstor hund med en stor hunds attityd. Att Carl Bildt skulle stäva efter att vara en stor hund är helt fel. Carl Bildt anser sig vara Gud och inget annat. Detta låter han hälsa från utrikesdepartementet.

Annars tycker jag det ligger en poäng i justitieministerns syn på Sveriges Riksdag. ”Håll dom för sjutton utanför så att dom inte lägger sig i”, detta sköter vi informellt med USA direkt. Mycket bra för genast så inställer sig frågan: Vad skall vi ha Riksdagen till?  Se där, ett gyllene tillfälle till besparingar. Borde kunna ge direkta effekter i form av skattesänkningar. Eftersom justitieministern inte tycker att Riksdagen behövs så behöver vi ju inte heller rösta, eller hur? Här vankas det ytterligare besparingar och sänkta skatter.

Fast om vi inte har val hur skall då regeringen utses utan riksdag? Lugn, titta bara på Nordkorea. Där går ämbetena i arv. Mycket smidigare och framför allt billigare. Det är nog dags för regeringen att ta en studieresa till Nordkorea, jag tror att de kan hämta många nyskapande idéer därifrån.

Vi har ju redan ett ämbete som går i arv, kungatiteln. Många medborgare tycker det är smidigt och framför allt billigt. Varför inte utveckla detta koncept till att omfatta hela regeringen också. Här vankas det ordentliga besparingar och sänkta skatter.

Så här i juletider har vi också fått höra att Göran Hägglund delar ut en så kallad ”Hägglundtia”. Hägglund fastnade för att tian gjorde bäst nytta hos riskkapitalisterna som köpte upp apotek från staten. Sammanlagt en halv milliard har hittills gått till behövande som Wallenbergarna med fler stackars miljardärer. Tian kommer från de sjuka som handlar på apoteket. Bra Hägglund, tur att någon även ser till miljardärernas behov, inte bara politiskt, utan även konkret genom åtgärder för att stärka deras ekonomi.  Nu ser vi fram mot att Kristdemokraterna startar en bössinsamling till våra stackars miljardärer.

Sen en länk till en fantastisk version av Bob Dylans One more cup of coffee mad den fantastiska Patricia Vonne.

http://www.youtube.com/watch?v=XK1soUvGbio

http://www.youtube.com/results?search_filter=1&search_query=Patricia+Vonne&search_type=videos&suggested_categories=10%2C24&uni=3&search_sort=video_date_uploaded