Författare Ämne: Grisen är på gång…..  (läst 2251 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Grisen är på gång…..
« skrivet: tor 16 dec 2010 20:17:24 »
Jag har hittat min gris igen lagom till julen. Den har en förmåga att rymma då och då. Det var den första antikvitet jag köpte. Det är liksom den som är starten på min mångåriga resa bland gamla saker. Jag var elva år och på väg hem från skolan då jag såg den i fönstret hos den lokala antikhandlaren. Jag skulle bara ha den. Jag fick betala 225 kr för den. Än idag är jag mycket nöjd med det inköpet.  Men nu nog med nostalgiska tripper tillbaka till barndomen.

Ja så har man röntgat liket efter vår terrorist.  Liket var full med metallsplitter berättar Aftonbladet. Vidare kan man läsa att han intagit en måltid där bland annat kikärtor ingått.  Till detta hade han druckit någon kolsyrad brun dryck. Jag tror att han käkat falafel med Cola hos Falafelkungen precis innan. Falafelkungen ligger i gången mellan Olof Palmes gata och Hötorget det vill säga precis där han smällde av bomben.

I Kosovo har man just valt en Hells Angelsledare till president.  Kosovo är också kandidat till EU-medlemskap. Fast kan man ha Berlusconi i Italien så varför inte. Alltid kul när man lyckas åstadkomma såna här fina framsteg med hjälp av svenska skattepengar. Fast egentligen skall den äras som gjort mest för att få detta till stånd, Calle Bildt. Utan hans oförtröttliga kamp för Kosovos självständighet hade detta inte varit möjligt. Detta kommer att vara ett stort stöd för den Kosovo-Albanska maffia som etablerar sig i södra Sverige.

Sen har man naturligtvis varit och tittat på råttan som fixat till ett bo i skyltfönstret på NK.  Jag tycker det är så fint av varuhuset att upplåta utrymma åt en hemlös råtta. Det är ju inte viket utrymme som helst utan i skylten mot Hamngatan, mycket fint.  Ryktet säger att NK uppmuntrade av denna succé kommer att fortsätta befolka sina skyltfönster. I morgon kommer man att ha en hemlös man till beskådande för den allmänhet som inte sett en sådan. Framför allt tänker man på shoppingturister.