Författare Ämne: Ett irrbloss lyser upp i mörkret…..  (läst 2403 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Ett irrbloss lyser upp i mörkret…..
« skrivet: tis 11 jan 2011 16:45:30 »
Jag såg att en politiker äntligen har tagit tag i det här med lärarna. Maud föreslår att eleverna skall sätta betyg på sina lärare och sedan skall lönen för läraren sättas utifrån dessa betyg. Tycker att Maud börjar med att införa det först på prov för politiker. Låt oss väljare sätta betyg på politikerna och sen får de lön efter våra betyg.

Jag trodde att skolfrågorna sköttes av Folkpartiet men Maud har ju lysande idéer även inom detta område. När man tänker på lysande och dagens elpriser så är det skönt att det finns irrbloss som Maud som lyser upp vår vardag. Annars verkar hon inte så intresserad av att få ner elpriserna i Sverige. Det motverkar ju utvecklingen av hennes käpphäst, vindsnurror.   

Samtidigt kan vi se att det är en intern strid på gång inom Centern. Stefan Hanna, centerpartistiskt kommunalråd i Uppsala, vill skattebelägga Maud med en fettskatt. Den skall visserligen tas ut av alla över en viss vikt men det är Maud han tänkte på när han kom på förslaget, säger mina källor. 

Annars är det bara att konstatera att Sossarna verkligen lever upp till det dom sa efter valet. Aldrig, aldrig kommer vi att rösta som Sverigedemokraterna. Deras inflytande skall begränsas till i stort sett noll. Med tanke på att Sossarna till och med röstar mot sina egna förslag för att bekämpa Sverigedemokraterna kan man bara konstatera att Sverigedemokraternas de facto bestämmer hur Sossarna skall rösta. Det är att minimera Sverigedemokraternas inflytande på riktigt. För ingen verkar i nuläget bry sig om vad Sossarna tycker så varför inte. I nästa val kommer Sossarna att skandera, ”En röst på Socialdemokraterna det är en röst mot Sverigedemokraterna”. Vår politik? ”Det vet jag inte det beror på vad Sverigedemokraterna tycker”.

Annars ser det ut att bli ett strålande börsår. Snart är det dags att dra sig ur råvarumarknaden då den nu verkar överhettad. Det behövs inte mycket för att råvarububblan skall spricka. Nej nu är det dags för en sista påfyllnad av verkstadsaktier inför de kommande utdelningarna i vår. Därefter är det sedan dags att ta hem vinsterna och övervintra i penningmarknadsfonder för festen kommer att vara över för den här gången. Jag längtar redan till nästa kris.

En liten julklapp, Carolyn Wonderland blåser liv i en gammal Beatleslåt:

http://www.youtube.com/watch?v=iXMp6x9QWYY
« Senast ändrad: tis 11 jan 2011 18:30:34 av Reggis »