Författare Ämne: Möbelfynden vi missade  (läst 5471 gånger)

thisismycat

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 388
  • Stolfantast
    • Visa profil
    • Längre in i skogen
Möbelfynden vi missade
« skrivet: ons 12 jan 2011 15:06:44 »
Jag är fortfarande uppe i varv efter att, av en ren tillfällighet, sett följande fåtölj till salu. Tillsammans med någon skräpfåtölj, säljaren ville ha 500kr för båda. Jag hade kunnat ge 500kr för denna och slängt den andra!
Illum Wikkelsö för Eilersen. Skinn och med fotpall.
Suck... Hoppas att det som fick den vet vad det är och har vett på att uppskatta den. Hoppas också jag slipper se den med en extra nolla på priset i svindyr antikaffär.

Vad har ni missat för möbler?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Möbelfynden vi missade
« Svar #1 skrivet: tor 27 jan 2011 00:35:45 »
Jag raderade Frihanes kommentar. Såna negativa vibbar har vi inte råd med i detta lilla forum.

Jag har mitt pingstkyrkeloppis jag brukar gå till. Och det finns otaligt som jag sett försvinna framför näsan på mej, inte har det hjälpt att köa före öppningstid... Alltid nån som hunnit före.

Minns en stol som stod där så fin. Med klisterlappen "Såld". En minut efter öppningsdags. Det var en sån där solfjäderformad pinnstol av Sonna Rosén. PÃ… prislappen stod det 50 kr...


Minns också en härlig femtiotals soffgrupp. Tvåsits + två fåtöljer i svart galon, med själva sätena i svartvitrutigt tyg. Toppskick! Suck! Min äldste son hade precis flyttat hemifrån, vad läckert det hade blivit hemma hos honom.

En annan gång såg jag ett litet trekantigt bord med mosaik på tre sirliga femtiotalsben...

Så visst går man miste om mycket...

 
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

thisismycat

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 388
  • Stolfantast
    • Visa profil
    • Längre in i skogen
SV: Möbelfynden vi missade
« Svar #2 skrivet: tor 27 jan 2011 07:05:28 »
Vad hade Frihane skrivit då?

semlan

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Möbelfynden vi missade
« Svar #3 skrivet: tor 27 jan 2011 10:56:44 »
Det är en lista som kan göras lååång....

Men för drygt 20 år sen var jag och ex kexet på en begagnat försäljning i Malmö och där stod en Flaggline fåtölj av Wegner.
Kommer inte riktigt ihåg priset, men jag tror att det var 4000-6000 kr.
Mao, nästan en månadslön på den tiden.
Dessutom tyckte jag att den såg märklig ut, säljaren visste inte heller vad det var för en fåtölj mer än att den hade varit dyr i inköp en gång....

Ã…ren går och man lär sig!
Jag slutade gräma mig för snart 10 år sen när jag hittade en annons utan bild på Blocket där det stod "Repstol av Wegner", men det är en annan historia!

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Möbelfynden vi missade
« Svar #4 skrivet: lör 29 jan 2011 17:58:36 »
Denna fanns på Blocket innan jul för 5.000 kr. Soffbord av Mahogny stod det bara. Jag ringde säkert 30 gånger men det var telefonsvarare alla gångerna. Jag pratade in att han lätt kunde få 10.000 för den av mig, men den såldes nog illa snabbt då jag inte hörde någonting sedan.