Författare Ämne: Äntligen blir det pang, pang för vuxna pojkar!  (läst 3223 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Äntligen blir det pang, pang för vuxna pojkar!
« skrivet: fre 14 jan 2011 14:48:07 »
Bilderna alla talar om, Maddes nya kille. Vem är han? Varifrån kommer han? Ja frågorna är många men ingen har något svar. Inte ens jag, Reggis, som brukar vara insatt i det mesta när det gäller våra kungligheter vet vem han är. Nu sitter det många nere på Stureplan och rynkar pannan i djupa veck.

I dagens Metro ger Familjeekonomen Bodil Hallin information om hennes bästa spartips. Rådet lyder: ”Ha alltid en reserv för att klara oförutsedda utgifter.” Vilket bra råd! Jag har ett ändå bättre råd: ”Se till att ha tillgång till en generös moster som bistår dig vid en eventuell penningbrist”, eller varför inte: ”Se till att vara gift med en miljardär”.

Vidare kunde vi i dagens DN läsa om att antalet villa och lägenhetsinbrott i Sverige minskat. Detta enligt statistik från brottsförebyggande rådet Statistiken bygger på uppgifter från Polisen. Är det någon som tror på den uppgiften? inte jag i alla fall. Aldrig tidigare har så många bekanta till mig haft inbrott i sina lägenheter som i år. 

Hur kan det då komma sig att min upplevda situation och denna statistik divergerar på ett sådant här sätt? Jo Brottsförebyggande rådets uppgifter förutsätter att polisen kan räkna. Detta antagande är felaktigt. Någon stans i systemet har anmälningarna försvunnit. Det är inte första gången det sker.

I morgon smäller det. Då går 6.500 ”vuxna”  personer ut i skogen för att skjuta 20 stycken vargar. Det är knappt att man tror att det är sant. Hur är det ställt med deras mentala hälsa? Sannolikheten för att få skjuta en varg är således 3/1000-delar det vill säga 3 promille. Framför allt är det i glesbygden man ägnar sig åt det här ”nöjet” att få skjuta på ett utrotningshotat djur. Dessa vargmördare brukar alltid tala om att vi 08:or inte skall lägga oss i  det här för i städerna finns inga vargar. Då vill jag inte heller vara med och betala det stora glesbygdsstöd som dessa personer ofta lever på.

Att höra Jägareförbundet uttala sig i frågan är beklämmande. Framför allt med tanke på att Hermann Göring var hedersmedlem i detta förbund.   Hur kan ett förbund med nazistiskt förflutet tillåtas att ha så stort inflytande i denna fråga? Här ondgör man sig över Sverigedemokraterna men att låta Jägareförbundet vara med och styra rovdjurspolitiken det går bra. Tvii för Andreas Carlgren och hans flört med detta förbund vars historia är betydligt värre än Sverigedemokraterna.

För er som vill veta mer om Jägareförbundet och deras hedersmedlem Hermann Göring kan ni läsa mer via nedanstående länk:

http://www.popularhistoria.se/o.o.i.s?id=51&vid=249

lustiga_lena

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
SV: Äntligen blir det pang, pang för vuxna pojkar!
« Svar #1 skrivet: tor 9 jun 2011 13:42:50 »
Det var intressant att läsa. Jag visste inte det här med Görings hedersmedlemskapet och resonera som du gjorde. Man borde verkligen vara mer kritiskt mot vissa företeelser.